Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Elisa Nadire Caeli

Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Standard

Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation. / Caeli, Elisa Nadire; Schultz, Charlotte Agerby.

In: Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse, Vol. 20, No. 6, 4, 03.2017, p. 14-19.

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Harvard

Caeli, EN & Schultz, CA 2017, 'Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation', Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse, vol. 20, no. 6, 4, pp. 14-19.

APA

Caeli, E. N., & Schultz, C. A. (2017). Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation. Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse, 20(6), 14-19. [4].

CBE

Caeli EN, Schultz CA. 2017. Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation. Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse. 20(6):14-19.

MLA

Caeli, Elisa Nadire and Charlotte Agerby Schultz. "Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation". Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse. 2017, 20(6). 14-19.

Vancouver

Caeli EN, Schultz CA. Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation. Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse. 2017 Mar;20(6):14-19. 4.

Author

Caeli, Elisa Nadire ; Schultz, Charlotte Agerby. / Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation. In: Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse. 2017 ; Vol. 20, No. 6. pp. 14-19.

Bibtex

@article{7e595aabaa6a4b1e9a71107437834f96,
title = "Procesforst{\aa}else og refleksion i designt{\ae}nkning og digital fabrikation",
abstract = "Det danske samfund har gennemg{\aa}et en udvikling fra et industrisamfund til et videns- og netv{\ae}rkssamfund, hvor it og medier er integreret i vores dagligdag og i skolen. Vi omgiver os med internettet, sociale medier og mobile teknologier – og i stigende grad nu ogs{\aa} digitale fabrikationsteknologier, som er denne artikels omdrejningspunkt. Den samfundsm{\ae}ssige og teknologiske udvikling bevirker, at kravene til skolen udvikler sig hurtigt i disse {\aa}r. Hvor uddannelse tidligere handlede om at l{\ae}re eleverne et bestemt stof, handler det i dag om at sikre sig, at eleverne udvikler kompetencer til at navigere og finde vej i en fremtid, vi endnu ikke kender. At de udvikler kompetencer til at beg{\aa} sig i det 21. {\aa}rhundrede.",
keywords = "Designt{\ae}nkning, Digital fabrikation, 21. {\aa}rhundredes kompetencer, L{\ae}reprocesser, Dybdel{\ae}ring, Refleksion",
author = "Caeli, {Elisa Nadire} and Schultz, {Charlotte Agerby}",
note = "Temanummer: Ledelse af det 21. {\aa}rhundredes kompetencer",
year = "2017",
month = mar,
language = "Dansk",
volume = "20",
pages = "14--19",
journal = "Ledelse i Morgen - Tidsskrift for p{\ae}dagogisk ledelse",
issn = "2446-1717",
publisher = "Dafolo",
number = "6",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation

AU - Caeli, Elisa Nadire

AU - Schultz, Charlotte Agerby

N1 - Temanummer: Ledelse af det 21. århundredes kompetencer

PY - 2017/3

Y1 - 2017/3

N2 - Det danske samfund har gennemgået en udvikling fra et industrisamfund til et videns- og netværkssamfund, hvor it og medier er integreret i vores dagligdag og i skolen. Vi omgiver os med internettet, sociale medier og mobile teknologier – og i stigende grad nu også digitale fabrikationsteknologier, som er denne artikels omdrejningspunkt. Den samfundsmæssige og teknologiske udvikling bevirker, at kravene til skolen udvikler sig hurtigt i disse år. Hvor uddannelse tidligere handlede om at lære eleverne et bestemt stof, handler det i dag om at sikre sig, at eleverne udvikler kompetencer til at navigere og finde vej i en fremtid, vi endnu ikke kender. At de udvikler kompetencer til at begå sig i det 21. århundrede.

AB - Det danske samfund har gennemgået en udvikling fra et industrisamfund til et videns- og netværkssamfund, hvor it og medier er integreret i vores dagligdag og i skolen. Vi omgiver os med internettet, sociale medier og mobile teknologier – og i stigende grad nu også digitale fabrikationsteknologier, som er denne artikels omdrejningspunkt. Den samfundsmæssige og teknologiske udvikling bevirker, at kravene til skolen udvikler sig hurtigt i disse år. Hvor uddannelse tidligere handlede om at lære eleverne et bestemt stof, handler det i dag om at sikre sig, at eleverne udvikler kompetencer til at navigere og finde vej i en fremtid, vi endnu ikke kender. At de udvikler kompetencer til at begå sig i det 21. århundrede.

KW - Designtænkning

KW - Digital fabrikation

KW - 21. århundredes kompetencer

KW - Læreprocesser

KW - Dybdelæring

KW - Refleksion

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 20

SP - 14

EP - 19

JO - Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse

JF - Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse

SN - 2446-1717

IS - 6

M1 - 4

ER -