Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Elisa Nadire Caeli

Datalogisk tænkning: hvad er status, og hvad er der brug for?

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Standard

Datalogisk tænkning : hvad er status, og hvad er der brug for? / Caeli, Elisa Nadire.

In: Plenum, No. 3, 04.2019, p. 58-62.

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@article{f0fff5c5b74d4ebb9ffd71392cce5ba5,
title = "Datalogisk t{\ae}nkning: hvad er status, og hvad er der brug for?",
abstract = "Datalogisk t{\ae}nkning skal p{\aa} skoleskemaet, men l{\ae}rerne mangler ofte foruds{\ae}tninger for at kunne undervise eleverne godt nok. Det peger en ny unders{\o}gelse p{\aa}, hvor skolelederne er blevet spurgt om skolernes fokus p{\aa} datalogisk t{\ae}nkning i dag, og behovet for fremadrettede initiativer. ",
keywords = "Datalogisk t{\ae}nkning, Teknologiforst{\aa}else",
author = "Caeli, {Elisa Nadire}",
year = "2019",
month = apr,
language = "Dansk",
pages = "58--62",
journal = "Plenum",
issn = "2245-0327",
number = "3",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Datalogisk tænkning

T2 - hvad er status, og hvad er der brug for?

AU - Caeli, Elisa Nadire

PY - 2019/4

Y1 - 2019/4

N2 - Datalogisk tænkning skal på skoleskemaet, men lærerne mangler ofte forudsætninger for at kunne undervise eleverne godt nok. Det peger en ny undersøgelse på, hvor skolelederne er blevet spurgt om skolernes fokus på datalogisk tænkning i dag, og behovet for fremadrettede initiativer.

AB - Datalogisk tænkning skal på skoleskemaet, men lærerne mangler ofte forudsætninger for at kunne undervise eleverne godt nok. Det peger en ny undersøgelse på, hvor skolelederne er blevet spurgt om skolernes fokus på datalogisk tænkning i dag, og behovet for fremadrettede initiativer.

KW - Datalogisk tænkning

KW - Teknologiforståelse

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 58

EP - 62

JO - Plenum

JF - Plenum

SN - 2245-0327

IS - 3

ER -