Teknologiforståelse
Caeli, E. N., 25 Sept 2023ICT Use, Self-Efficacy, and the Future of Eighth-Grade Students: A Qualitative Study of Gender Differences
Caeli, E. N., Caviglia, F. & Bundsgaard, J., Jun 2023, p. 100-101.Kan dit barn se forskel på et digitalt menneske og et rigtigt menneske?
Caeli, E. N. & Telving, T., 19 Oct 2022, In: Berlingske. p. 24-25 2 p.Teacher Education and Computational Thinking: Measuring Pre-service Teacher Conceptions and Attitudes
Yadav, A., Caeli, E. N., Ocak, C. & Macann, V., Jul 2022, ITiCSE '22: Proceedings of the 27th ACM Conference on on Innovation and Technology in Computer Science Education. Association for Computing Machinery, Vol. 1. p. 547-553 7 p.Manglen på kvindelige it-folk starter i folkeskolen
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 27 May 2022, København : Teknologiens Mediehus - Version2.Computational Thinking in Compulsory Education: Why, What, and How? A Societal and Democratic Perspective
Caeli, E. N., Mar 2022, Aarhus Universitet.Professor og ph.d-studerende vil have teknologiforståelse på skemaet: Forhåbentlig tager politikerne opråb alvorligt denne gang
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 27 Aug 2021, In: Altinget.Teknologiforståelse
Caeli, E. N., 10 Sept 2020, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 68 p. (Pædagogisk rækkevidde; No. 17).Integrating Computing into K-16 Education: Scaffolding Teacher and Student Learning in STEM Disciplines
Odden, T. O., Yadav, A., Tellefsen, C. W. & Caeli, E. N., Jun 2020, ITiCSE '20 - Proceedings of the 2020 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. Association for Computing Machinery, p. 517-518 2 p.Computational thinking in compulsory education: a survey study on initiatives and conceptions
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 2020, In: Educational Technology Research and Development. 68, 1, p. 551-573 23 p.Teknologiforståelse i skolens praksis: Datalogisk design til autentisk problemløsning
Caeli, E. N. & Dybdal, M., 2020, In: Læring og Medier. 12, 22, 21 p.Teknologikritik i skolen: et demokratisk perspektiv på teknologiforståelse
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 2020, Fagdidaktik og demokrati. Haas, C. & Matthiesen, C. (eds.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, p. 307-330 Unplugged Approaches to Computational Thinking: a Historical Perspective
Caeli, E. N. & Yadav, A., 2020, In: TechTrends. 64, 1, p. 29-36 8 p.Der er brug for teknologiforståelse
Caeli, E. N., Dec 2019, In: Asterisk. December 2019, 92, p. 34-35 2 p.Fanget ind! Hvorfor er nogle apps så vanedannende?
Caeli, E. N., 18 Nov 2019, Gyldendal.Danske elevers teknologiforståelse: resultater fra ICILS-undersøgelsen 2018
Bundsgaard, J., Bindslev, S. G., Caeli, E. N., Pettersson, M. & Rusmann, A., 5 Nov 2019, 1 ed. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 244 p.Datalogisk tænkning og teknologiforståelse i folkeskolen tur-retur
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 30 Apr 2019, In: Læring og Medier. 11, 19, 30 p.Datalogisk tænkning: hvad er status, og hvad er der brug for?
Caeli, E. N., Apr 2019, In: Plenum. 3, p. 58-62Drop intelligenstest – dét ville være intelligent
Caeli, E. N., 21 Feb 2019, In: Information. 75. årgang, 044, p. 16 1 p.Does your ‘private’ data picture meet the beauty standards of society?
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 12 Feb 2019, Sciencenordic.com.Peter Naurs datalogitanker er blevet uhyggeligt aktuelle
Caeli, E. N., 18 Jan 2019, Teknologiens Mediehus - Version2.Computational thinking in elementary classrooms: measuring teacher understanding of computational ideas for teaching science
Yadav, A., Krist, C., Good, J. & Caeli, E. N., 20 Dec 2018, In: Computer Science Education. 28, 4, p. 371-400 30 p.Lever dit databillede op til samfundets skønhedsidealer?
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 29 Nov 2018Historisk inspiration til teknologiforståelse i praksis
Caeli, E. N., Nov 2018, In: Magasinet om læring. 4, 6, p. 30-33 4 p.I Singapore er skolebørn bedst – og superstressede
Caeli, E. N., 1 Aug 2018, In: Politiken, kroniken. p. 5-6 2 p.Test og karakterer sorterer efter en fattig farveskala – det kan gøres bedre
Caeli, E. N., 5 May 2018, In: Jyllands-Posten. p. 23Debat: At lære programmering i skolen er ikke nok – og det vidste vi også for 50 år siden
Caeli, E. N., 13 Apr 2018, In: Politiken Skoleliv.Singapores uddannelsessystem og læringsmiljø: om gode faglige resultaters omkostninger for skolebørn
Caeli, E. N. & Chan, M., Mar 2018, In: Unge Pædagoger. 1, p. 68-78 11 p.Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation
Caeli, E. N. & Schultz, C. A., Mar 2017, In: Ledelse i Morgen - Tidsskrift for pædagogisk ledelse. 20, 6, p. 14-19 6 p., 4.Målopfyldelse igennem taksonomier: At finde balancen mellem det læringsfremmende og det læringshæmmende
Caeli, E. N. & Andersen, P., 16 Jun 2015, Læringsmål og taksonomiske redskaber. Caeli, E. N. & Vinther, A. M. (eds.). Dafolo, p. 5-22 17 p. (Undervisning og læring).