Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Dirk Michel-Schertges

Trends in the Danish Institutional Development: Changing Paths in the Educational Structure: Educational mapping with an emphasis on educational practices for adolescents in the transition between compulsory education and labour market

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Bidraget gennemgår i store træk det danske uddannelsessystems opbygning og udvikling med særligt henblik på at vise ændringerne i uddannelsesstrukturen i forbindelse med overgangen fra skolesystem til arbejdsmarked
Translated title of the contributionTendenser i dansk institutionel udvikling: Ændrede spor i uddannelsesstrukturen: Uddannelseskortlægning med vægt på uddannelsespraksisser for unge i overgangen fra uddannelse til arbejdsmarked
Original languageEnglish
Title of host publicationEducational, vocational and policy landscapes in Europe : An institutional mapping
Place of publicationLausanne
PublisherWorkAble project
Publication year17 Nov 2011
Pages218-236
Publication statusPublished - 17 Nov 2011

    Research areas

  • Capability Approch, Equality, Human Capital, Educational mapping, Voksenlæring, Organisationsudvikling

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 56043329