Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Comment/debate/letter to the editor › Communication
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Comment/debate/letter to the editor › Communication
title = "L{\ae}reres livsduelighed kr{\ae}ver mere l{\ae}rdom",
abstract = "Danske l{\ae}rere er rundet af en national v{\ae}rdibaseret uddannelsestradition. Denne tradition er udfordret af en global v{\ae}rdi- og pr{\ae}stationsp{\ae}dagogik. Men kombinerer l{\ae}rere en global pr{\ae}stationsorientering med national integritet, s{\aa} g{\o}r de elever til livsduelige verdensborgere.",
author = "Claus Holm",
year = "2017",
language = "Dansk",
pages = "2",
journal = "Asterisk",
issn = "1904-2698",
publisher = "Aarhus Universitetsforlag",
number = "81",
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Læreres livsduelighed kræver mere lærdom
AU - Holm, Claus
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - Danske lærere er rundet af en national værdibaseret uddannelsestradition. Denne tradition er udfordret af en global værdi- og præstationspædagogik. Men kombinerer lærere en global præstationsorientering med national integritet, så gør de elever til livsduelige verdensborgere.
AB - Danske lærere er rundet af en national værdibaseret uddannelsestradition. Denne tradition er udfordret af en global værdi- og præstationspædagogik. Men kombinerer lærere en global præstationsorientering med national integritet, så gør de elever til livsduelige verdensborgere.