Diagnoser i et kulturantropologisk perspektiv : med autisme som eksempel. / Kjær, Bjørg.
Samfundslitteratur, 2023. 10 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Anthology › Research › peer-review
Diagnoser i et kulturantropologisk perspektiv : med autisme som eksempel. / Kjær, Bjørg.
Samfundslitteratur, 2023. 10 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Anthology › Research › peer-review
Förskjutningar i innehåll i SFO/Fritidshem i Skandinavien : – mellan den nordiska modellens och konkurrensstatens logik . / Kjær, Bjørg; Falkner, Carin ; Ludvigsson, Ann et al.
In: Pedagogisk Forskning i Sverige, 08.03.2022.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Diagnoser i et kulturelt/antropologisk perspektiv : Med autisme som eksempel. / Kjær, Bjørg.
København : Samfundslitteratur, 2022. 9 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Anthology › Research › peer-review
Diagnoser i professionelt arbejde: Læreres arbejde med børn og unge med diagnoser i folkeskolen. / Petersen, Kirsten Elisa (Editor); Morin, Anne (Editor); Kjær, Bjørg (Editor).
Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . 2022.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser. / Petersen, Kirsten Elisa (Editor); Morin, Anne (Editor); Kjær, Bjørg (Editor).
2022.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Book › Research › peer-review
Forord. / Petersen, Kirsten Elisa; Morin, Anne; Kjær, Bjørg.
Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . København : Hans Reitzels Forlag, 2022.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Indledning. / Petersen, Kirsten Elisa; Kjær, Bjørg; Morin, Anne.
Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser. København : Hans Reitzels Forlag, 2022.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Inklusion på dagsordenen. / Kjær, Bjørg.
U Press, 2022. 12 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Anthology › Research › peer-review
Inklusion på dagsordenen : Inklusion som vision og praktisk pædagogik – hvad er det blevet til og hvordan? . / Kjær, Bjørg.
2022. 11 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Anthology › Research › peer-review
Voicing the silenced : one million voices and the Danish disability experience. / Kjær, Bjørg.
In: Social Work and Society, 2022.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Ikke som de andre: Forældreskab når børn problematiseres. / Kjær, Bjørg.
In: Nordiske Udkast, Vol. 49, No. 1, 04.2021, p. 61-72.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Ulighed, stigma og social retfærdighed: pædagogisk arbejde med børnehavebørn i udsatte positioner. . / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.
In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Vol. 58, No. 1, 03.2021, p. 50-61.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Tradition and Transformation in Danish Early Childhood Education and Care. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg.
Oxford Research Encyclopedia of Education. ed. / William Pink. Oxford : Oxford University Press, 2021.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Anerkendelse med specialpædagogisk indspil. / Kjær, Bjørg; Danneskiold-Samsøe, Ida.
In: Børns Hverdag, No. 6, 12.2020, p. 26-28.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Communication
Læring og oplæring i Eksperimental Institutionen. / Kjær, Bjørg; Danneskiold-Samsøe, Ida.
In: Børns Hverdag, No. 6, 12.2020, p. 10-12.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Communication
Academics as play and the social as discipline : school readiness in Denmark. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.
In: International Journal of Early Years Education, Vol. 28, No. 3, 07.2020, p. 246-261 .Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Det er ikke mangel på farlig leg, der skaber mistrivsel, Claus Holm. / Hansen, Helle Rabøl; Kjær, Bjørg.
In: Berlingske Tidende, 24.05.2020.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Comment/debate
Appendiks : om forskningsprojektets empiri og metode. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas et al.
Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 243-251.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Det ikke-parate barn : når risiko-, optimerings-, og diagnosetænkning mødes. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida et al.
Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 66-95.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Parate børn i mødet mellem pædagoger og forældre. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas et al.
Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 230-242.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
At gøre børn parate til dagen, skolen og livet : arbejdet med det sociale og det faglige i daginstitutionen. / Bach, Dil; Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.
Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 33-65.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Familiepraksis og forældreperspektiver. / Westerling, Allan; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida et al.
Parate børn : forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 160-184.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Indledning. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas et al.
Parate børn : forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 7-32.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Når lokale vidensformer møder færdige kortlægningsprogrammer. / Kryger, Niels; Westerling, Allan; Kjær, Bjørg.
Parate børn : Forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 96-131.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Tid, tilpasning og konflikt : pædagogers møde med forældre. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg; Bach, Dil.
Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 132-159.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Ikke som andre børn : forældreskab når børn klassificeres som børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg.
In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Vol. 57, No. 3, 2020, p. 59-73.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Indefra og udefra : nærhed og distance i antropologisk arbejde. / Kjær, Bjørg.
Inklusion og eksklusion: en grundbog. ed. / Kirsten Elisa Petersen; Janne Hedegaard Hansen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. p. 137-148.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Når du kommer i skole, så går det altså ikke! - børnehavens afslutning som overgangsritual. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.
In: Dansk pædagogisk tidsskrift, Vol. 2019, No. 4, 2019, p. 7-16.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Reflexive professional subjects : knowledge and emotions in the collaborations between teachers and educational - psychological consultants in a Danish school context. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg.
In: International Studies in Sociology of Education, Vol. 28, No. 2, 2019, p. 168-185.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Pædagoger som forældrevejledere. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.
In: Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse, Vol. 2, No. 2, 08.11.2018, p. 32-47.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Parents of the welfare state : pedagogues as parenting guides. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg; Palludan, Charlotte et al.
In: Social Policy and Society, Vol. 17, No. 3, 31.01.2018, p. 467-480 .Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
The reflective methodologists : a cultural analysis of Danish pedagogues’ individualised silence and collective articulations. / Kjær, Bjørg.
In: Outlines, Vol. 19, No. 1, 2018, p. 91-113.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Professionelt samarbejde som nøglen til inkluderende børnefællesskaber : resultater fra forskningsprojektet: "Inklusion mellem pædagogik og arbejdsmiljø". / Kjær, Bjørg; Albertsen, Karen; Limborg, Hans Jørgen.
In: 0 - 14, Vol. 27, No. 1, 03.2017, p. 54-57.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Afvigelse : normalitetens grænser. / Kjær, Bjørg.
Pædagogisk antropologi: tilgange og begreber. ed. / Eva Gulløv; Gritt Bykærholm Nielsen; Ida Wentzel Winther. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. p. 93-107 (Pædagogik og Samfund; No. 1).Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Different forms of concerted cultivation: the case of Denmark. / Dannesboe, Karen Ida; Bach, Dil; Kjær, Bjørg.
2017. Paper presented at ECER 2017, Copenhagen, Denmark.Research output: Contribution to conference › Paper › Research › peer-review
Vidensformer og følelser i professionelle relationer. / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.
Når professioner samarbejder: praksis med udsatte børn og unge. ed. / Cecilie Kolonda Moesbye-Jensen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. p. 121-144.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Forældresamarbejde med elever i komplicerede læringssituationer. / Kjær, Bjørg; Kryger, Niels.
Specialpædagogik i læreruddannelsen. ed. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson ; Torben Pedersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. p. 293-305.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
PPR´s konsultative funktion : Følsomme relationer og professionelle identiteter på spil. / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.
In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Vol. 53, No. 1, 2016, p. 53-74.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Inklusion i daginstitutioner : mellem pædagogik og arbejdsmiljø. / Albertsen, Karen; Kjær, Bjørg; Limborg, Hans Jørgen et al.
Valby : TeamArbejdsliv, 2015. 65 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
PPR's konsultative funktion - fra kamp til støtte : Følsomme relationer og professionelle identiteter kæmper ofte, når PPR skal støtte skolemedarbejdere med akut behov for hjælp til inklusionsarbejdet. / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.
2015Webartikel.Research output: Other contribution › Net publication - Internet publication › Research › peer-review
Lekens rolle i skandinaviske skolefritidsordninger og fritidshjem : en analyse av offentlige dokumenter. / Øksnes, Maria; Knutas, Agneta; Ludvigsson, Ann et al.
In: Barn, Vol. 32, No. 3, 2014, p. 107-123.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Inclusive Kindergarten Pedagogy: good practice and good practitioners : A cultural perspective on assessing the quality of inclusive settings. / Kjær, Bjørg.
In: Nordic Studies in Education, 2013.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Pedagogic learning plans and children with special needs : transforming and anchoring - or maintaining and negotiating? / Kjær, Bjørg.
In: Arv: Nordic yearbook of folklore, Vol. 69, 2013, p. 61-88.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Pædagogisk co-creation. / Mehlsen, Camilla; Kjær, Bjørg; Nielsen, Birger Steen.
In: Børn og Unge Forskning, No. 19, 2013, p. 4-8.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Communication
14 forskere: Børnedebatten er kørt af sporet. / Andersen, Peter Østergaard ; Ellegaard, Thomas; Gulløv, Eva et al.
In: Information, 11.05.2012, p. 18.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Feature article
De reflekterende metodikere : Om pædagogers individualiserede tavshed og kollektive italesættelse. / Kjær, Bjørg.
Læring og udvikling i daginstitutioner. ed. / Lone Svinth; Charlotte Ringsmose. Dansk Psykologisk Forlag, 2012. p. 60-90.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Børn og barndom på fritidshjem : et folkloristisk studie af fortolkning og forhandling om barnlig identitet. / Kjær, Bjørg.
2. oplag ed. Eget forlag, 2011. 230 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Ph.D. thesis
Forhandlinger om barnlig identitet : normaliserende identitetsarbejde i en skolefritidsordning. / Kjær, Bjørg.
Pædagogens bog om individ, institution og samfund. ed. / Anja Kastrup Jensen; Vivi Topp Meyer. København : Akademisk Forlag, 2011. p. 41-62 (Professionsserien).Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Education
Æstetiske forhandlinger om barnlig identitet : normaliserende identitetsarbejde på et fritidshjem. / Kjær, Bjørg.
In: Barn, Vol. 29, No. 2, 2011, p. 9-26.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Børn som meddelere : folkloristik og etnologi. / Kjær, Bjørg; Petersen, Anne .
Den lille bog om metode: sådan undersøger du børnekultur og børns perspektiv. ed. / Anne Petersen. Via Systime, 2010. p. 15-26.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Communication
Fra meddeler til informant : en introduktion. / Petersen, Anne (Editor); Kjær, Bjørg.
Den lille bog om metode: sådan undersøger du børnekultur og børns perspektiv. Via Systime, 2010. p. 4-7.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Preface/postscript › Communication
Inkluderende pædagogik : god praksis og gode praktikere. / Kjær, Bjørg.
Akademisk Forlag, 2010. 286 p. (Professionsserien).Research output: Book/anthology/dissertation/report › Book › Communication
Basispladspædagogik og institutionskultur : om god praksis i pædagogisk arbejde med børn i psykosociale vanskeligheder i Københavns Kommune. / Kjær, Bjørg.
København, 2009. 212 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
Danska förskollärares arbete med pedagogiska läroplaner och barn med särskilda behov. / Kjær, Bjørg.
Skolvardag och framtidsambitioner: etnologiska perspektiv på utbildning. ed. / Göran Nygren; Birgitta Meurling. Uppsala Universitet, 2009. p. Side 49-73 (Rapportserie, Forum för skolan som kulturmiljö och arbetsplats).Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Report chapter › Research › peer-review
Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg.
Når loven møder børns institutioner. ed. / Jesper Olesen. Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2007. p. 145-179.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Framtiden och ögonblickets dans : om möten mellan barn, pedagoger, medhjälpare och föräldrar. / Kjær, Bjørg.
Kulturnavigering i skolan. ed. / Gösta Arvastson; Billy Ehn. Stockholm : Gleerups, 2007. p. 125-132.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Communication
Når loven møder børns institutioner. / Olesen, Jesper (Editor); Palludan, Charlotte; Kjær, Bjørg et al.
1. udgave ed. København : Danmarks Paedagogiske Universitetsforlag, 2007. 214 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Book › Research
Sårbare børn og deres familier. / Kjær, Bjørg.
Individ, institution og samfund. ed. / Peter Mikkelsen; Signe Holm-Larsen. Kroghs Forlag, 2007. p. 48-68 (Pædagoguddannelsen i fokus).Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Education
Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise; Rasmussen et al.
Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2006. 18 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Compendium/lecture notes
Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.
Pædagogiske læreplaner i dagtilbud: undervisningsmateriale. 2006. p. 23-41.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Education
Pædagogiske læreplaner i dagtilbud : undervisningsmateriale. / Kjær, Bjørg (Editor); Stilling Olesen, Jesper.
København, 2006. 115 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Compendium/lecture notes
At blive sig selv ved at være en anden. / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. ed. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 110-111.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Communication
At få øje på hverdagskompetencer. / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. ed. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 100-101.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Communication
Børn med særlige behov : Rummelighed og individuel indsats - med den pædagogiske læreplan som fælles forankringspunkt. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.
11 p. Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender. 2005, National guidebook.Research output: Other contribution › Communication
Børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.
Informationshåndbog om pædagogiske læreplaner i dagtilbud. København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Education
Børn og barndom på fritidshjem : Et folkloristisk studie af fortolkning og forhandling om barnlig identitet. / Kjær, Bjørg.
Danmarks Pædagogiske Universitet og Göteborgs universitet, 2005. 230 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Ph.D. thesis
Fra mundtlighed til skriftlighed og tilbage igen. / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 174-179.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Communication
Guldguiden : læring i dagtilbud. / Olesen, Jesper (Editor); Kjær, B. (Editor); Herskind, M. (Editor) et al.
1 ed. Kbh : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. 217 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Anthology › Research
Informationshåndbog om pædagogiske læreplaner i dagtilbud. / Olesen, Jesper (Editor); Kjær, B. (Editor).
København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. 162 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Book › Education
Måltidet : et socialt og kulturelt mødested. / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. ed. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 104-105.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Communication
På tværs af projekterne - hvad træder frem? / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 203-211.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Education
Skriftlighed - hvordan? / Kjær, Bjørg.
Guldguiden. ed. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 180-183.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Communication
Sociale kompetencer. / Kjær, Bjørg; Olesen, J.
Guldguiden. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 90-94.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Education
Den lille forskel? om pædagogmedhjælperes billeder af os og dem : fortællinger og forhandlinger om arbejdsmæssig identitet. / Kjær, Bjørg.
Midt imellem: jubilæumsskrift i anledning af Pædagogisk Medhjælperforbunds 30 års jubilæum. ed. / Søs Bayer; Jan Simon Petersen. Forlaget Børn og Unge, 2004. p. 40-80.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Communication
Hvordan opfatter børn deres institutionsliv? kan vi vide det - hvordan? / Kjær, Bjørg.
2004Forskning/udvikling.Research output: Other contribution › Net publication - Internet publication › Research
Pædagogiske læreplaner i dagtilbud - undervisningsmateriale. / Olesen, Jesper (Editor); Kjær, B. (Editor); Lohmann, G. (Editor) et al.
København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2004. 115 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Book › Education
Pædagogmedhjælperens kompetencer : Den lille forskel? Om pædagogmedhjælperes billeder af os og dem. Fortællinger og forhandlinger om arbejdsmæssig identitet. / Kjær, Bjørg.
København : Learning Lab Denmark / Danmarks Pædagogiske Universitet, 2004. 47 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
The Little Difference? On Daycare Assistants´ Images of Us and Them - Narratives and Negotiations about Occupational Identity. / Kjær, Bjørg.
ARV: Nordic Yearbook of Folklore. Stockholm : The Royal Adolphus Academy, Uppsala på forlaget Almquist, 2004. p. 197-235.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Børns køn, alder og etnicitet : Bermudatrekant eller spændstig triade. / Kjær, Bjørg.
In: Kvinneforskning, No. 3, 2003, p. 13-31.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Forældre og forældresamarbejde : hvordan omtales forældre og hvordan udtaler de sig? / Kjær, Bjørg.
Udvikling og perspektiver: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2003. p. 105-123 (Dagtilbud til børn : rapport, Vol. 3). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Report chapter › Research › peer-review
Keys, calf and communication : children narrating age by means of objects. / Kjær, Bjørg.
Toy research in the late twentieth century : selection of papers presented at the International Toy Research Conference, Halmstad University. Vol. 2: Toys as communication 2003. p. 317-328.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Report chapter › Research › peer-review
Selvfølgelighed, sproglighed og tavshed. / Kjær, Bjørg.
Feltarbejde blandt børn: metodologi og etik i etnografisk børneforskning. ed. / Eva Gulløv; Susanne Højlund. Gyldendal, 2003. p. 121-129.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Communication
Sølvguiden. / Kjær, Bjørg (Editor); Jensen, Noona (Editor); Nørgaard, Camilla (Editor).
Kbh : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2003. 98 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Book › Education
Barndomssyn og børnekultur : Mangfoldighed, identitet og kultur. / Kjær, Bjørg.
In: Vera : tidsskrift for pædagoger, No. 18, 2002, p. 69-72.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Communication
Barndomssyn, børn og kultur. / Kjær, Bjørg.
In: Vera : tidsskrift for pædagoger, No. 18, 2002, p. 69-72.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Communication
Calf, coffee, keys and communication : childhood and adulthood - mutual constructs. / Kjær, Bjørg.
Younger than yesterday - older than tomorrow: cultural perspectives on contemporary childhood and youth. ed. / Marit Anne Hauan; Gry Heggli. Turku : NNF Publications, 2002. p. 27-41 (NNF Publications, Vol. 11).Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Det pædagogiske indhold i dagtilbudene. / Kjær, Bjørg; Smidt, Søren.
Pædagogik og politik i kommunerne: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2002. p. 107-131 (Dagtilbud til børn : rapport, Vol. 1). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Report chapter › Research › peer-review
Forebyggelse og integration : børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg; Mikkelsen, Peter; Malmgreen, Marianne.
Pædagogik og politik i kommunerne: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2002. p. 77-106 (Dagtibud til børn : rapport, Vol. 1). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Report chapter › Research › peer-review
Barndom, voksendom, pædagogdom : pædagogen, den professionelle fornuft og magten : om pædagogens praksis som diskursiv handling, om magtsprog og modsprog og om fritidshjemmet som rituel arena. / Kjær, Bjørg.
Danskbogen. ed. / Anne Petersen. Klim, 2001. p. 114-139.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Education
Barndom før og nu : Fortællinger om tid, generationer, professionalisme og det gode liv. / Kjær, Bjørg.
In: Nord Nytt, No. 77, 1999, p. 19-33.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Childhood narrated and negotiated : on children´s, parents´ and teachers´ views on childhood. / Kjær, Bjørg.
In: Children's Folklore Review, Vol. 21, No. 1, 1998, p. 35-42.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Børnekultur og ungdomskultur : om brede og smalle kulturbegreber. / Kjær, Bjørg.
In: Tradisjon, Vol. 27, No. 1, 1997, p. 45-52.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Childhood Narrated, Privately and Professionally. / Kjær, Bjørg.
ARV, Nordic Yearbook of Folklore. Stockholm : The Royal Adolphus Academy, Uppsala på forlaget Almquist, 1997. (ARV, Nordic Yearbook of Folklore).Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Børnekultur og kulturbegreb : nogle overvejelser om teori og praksis. / Kjær, Bjørg.
In: BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur, No. 37, 1996, p. 85-94.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
Marginalization processes, youth problems, culture and ethnicity. / Kjær, Bjørg.
Contemporary folklore: changing world view and tradition. ed. / Mare Kõiva. Tartu : Insitute of Estonian Language & Estonian Museum of Literature, 1996.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Report chapter › Research › peer-review
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Anthology › Research › peer-review
Narrativ kulturanalyse. / Kjær, Bjørg.
Udstødelsesprocesser blandt unge i København. ed. / Kirsten Marie Bovbjerg. København : Social- og Sundhedsforvaltningen i København, 1995. p. 15-55.Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Report chapter › Research › peer-review
Udstødelsesprocesser blandt unge i København. / Bovbjerg, Kirsten Marie; Kjær, Bjørg.
København : Social- og Sundhedsforvaltningen i København, 1995. 129 p.Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
"Det er bare noget, vi leger" : barndommen som kulturelt begreb - om pædagogisk og folkloristisk barneleg. / Kjær, Bjørg.
In: Nord Nytt, No. 49, 1993, p. 28-40, 124.Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review