Aarhus University Seal

Bjørg Kjær

  1. 2023
  2. Accepted/In press

    Diagnoser i et kulturantropologisk perspektiv : med autisme som eksempel. / Kjær, Bjørg.

    Samfundslitteratur, 2023. 10 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportAnthologyResearchpeer-review

  3. Accepted/In press

    Diagnoser i et kulturantropologisk perspektiv : med autisme som eksempel. / Kjær, Bjørg.

    Samfundslitteratur, 2023. 10 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportAnthologyResearchpeer-review

  4. 2022
  5. E-pub ahead of print

    Förskjutningar i innehåll i SFO/Fritidshem i Skandinavien : – mellan den nordiska modellens och konkurrensstatens logik . / Kjær, Bjørg; Falkner, Carin ; Ludvigsson, Ann et al.

    In: Pedagogisk Forskning i Sverige, 08.03.2022.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  6. Accepted/In press

    Diagnoser i et kulturelt/antropologisk perspektiv : Med autisme som eksempel. / Kjær, Bjørg.

    København : Samfundslitteratur, 2022. 9 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportAnthologyResearchpeer-review

  7. Accepted/In press

    Diagnoser i professionelt arbejde: Læreres arbejde med børn og unge med diagnoser i folkeskolen. / Petersen, Kirsten Elisa (Editor); Morin, Anne (Editor); Kjær, Bjørg (Editor).

    Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . 2022.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  8. Accepted/In press
  9. Published

    Forord. / Petersen, Kirsten Elisa; Morin, Anne; Kjær, Bjørg.

    Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . København : Hans Reitzels Forlag, 2022.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  10. Published

    Indledning. / Petersen, Kirsten Elisa; Kjær, Bjørg; Morin, Anne.

    Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser. København : Hans Reitzels Forlag, 2022.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  11. Accepted/In press

    Inklusion på dagsordenen. / Kjær, Bjørg.

    U Press, 2022. 12 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportAnthologyResearchpeer-review

  12. Accepted/In press

    Inklusion på dagsordenen : Inklusion som vision og praktisk pædagogik – hvad er det blevet til og hvordan? . / Kjær, Bjørg.

    2022. 11 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportAnthologyResearchpeer-review

  13. Submitted

    Voicing the silenced : one million voices and the Danish disability experience. / Kjær, Bjørg.

    In: Social Work and Society, 2022.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  14. 2021
  15. Published

    Ikke som de andre: Forældreskab når børn problematiseres. / Kjær, Bjørg.

    In: Nordiske Udkast, Vol. 49, No. 1, 04.2021, p. 61-72.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  16. Published

    Ulighed, stigma og social retfærdighed: pædagogisk arbejde med børnehavebørn i udsatte positioner. . / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.

    In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Vol. 58, No. 1, 03.2021, p. 50-61.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  17. Published

    Tradition and Transformation in Danish Early Childhood Education and Care. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg.

    Oxford Research Encyclopedia of Education. ed. / William Pink. Oxford : Oxford University Press, 2021.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  18. 2020
  19. Published

    Anerkendelse med specialpædagogisk indspil. / Kjær, Bjørg; Danneskiold-Samsøe, Ida.

    In: Børns Hverdag, No. 6, 12.2020, p. 26-28.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

  20. Published

    Læring og oplæring i Eksperimental Institutionen. / Kjær, Bjørg; Danneskiold-Samsøe, Ida.

    In: Børns Hverdag, No. 6, 12.2020, p. 10-12.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

  21. Published

    Academics as play and the social as discipline : school readiness in Denmark. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.

    In: International Journal of Early Years Education, Vol. 28, No. 3, 07.2020, p. 246-261 .

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  22. Published

    Det er ikke mangel på farlig leg, der skaber mistrivsel, Claus Holm. / Hansen, Helle Rabøl; Kjær, Bjørg.

    In: Berlingske Tidende, 24.05.2020.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperContribution to newspaper - Comment/debate

  23. Published

    Appendiks : om forskningsprojektets empiri og metode. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas et al.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 243-251.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  24. Published

    Det ikke-parate barn : når risiko-, optimerings-, og diagnosetænkning mødes. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida et al.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 66-95.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  25. Published

    Parate børn i mødet mellem pædagoger og forældre. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas et al.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 230-242.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  26. Published

    At gøre børn parate til dagen, skolen og livet : arbejdet med det sociale og det faglige i daginstitutionen. / Bach, Dil; Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 33-65.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  27. Published

    Familiepraksis og forældreperspektiver. / Westerling, Allan; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida et al.

    Parate børn : forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 160-184.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  28. Published

    Indledning. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas et al.

    Parate børn : forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 7-32.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  29. Published

    Når lokale vidensformer møder færdige kortlægningsprogrammer. / Kryger, Niels; Westerling, Allan; Kjær, Bjørg.

    Parate børn : Forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 96-131.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  30. Published

    Tid, tilpasning og konflikt : pædagogers møde med forældre. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg; Bach, Dil.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. ed. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. p. 132-159.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  31. Published

    Ikke som andre børn : forældreskab når børn klassificeres som børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg.

    In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Vol. 57, No. 3, 2020, p. 59-73.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  32. 2019
  33. Published

    Indefra og udefra : nærhed og distance i antropologisk arbejde. / Kjær, Bjørg.

    Inklusion og eksklusion: en grundbog. ed. / Kirsten Elisa Petersen; Janne Hedegaard Hansen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. p. 137-148.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  34. Published

    Når du kommer i skole, så går det altså ikke! - børnehavens afslutning som overgangsritual. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.

    In: Dansk pædagogisk tidsskrift, Vol. 2019, No. 4, 2019, p. 7-16.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  35. Published

    Reflexive professional subjects : knowledge and emotions in the collaborations between teachers and educational - psychological consultants in a Danish school context. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg.

    In: International Studies in Sociology of Education, Vol. 28, No. 2, 2019, p. 168-185.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  36. 2018
  37. Published

    Pædagoger som forældrevejledere. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida.

    In: Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse, Vol. 2, No. 2, 08.11.2018, p. 32-47.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  38. Published

    Parents of the welfare state : pedagogues as parenting guides. / Dannesboe, Karen Ida; Kjær, Bjørg; Palludan, Charlotte et al.

    In: Social Policy and Society, Vol. 17, No. 3, 31.01.2018, p. 467-480 .

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  39. Published

    The reflective methodologists : a cultural analysis of Danish pedagogues’ individualised silence and collective articulations. / Kjær, Bjørg.

    In: Outlines, Vol. 19, No. 1, 2018, p. 91-113.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  40. 2017
  41. Published

    Professionelt samarbejde som nøglen til inkluderende børnefællesskaber : resultater fra forskningsprojektet: "Inklusion mellem pædagogik og arbejdsmiljø". / Kjær, Bjørg; Albertsen, Karen; Limborg, Hans Jørgen.

    In: 0 - 14, Vol. 27, No. 1, 03.2017, p. 54-57.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  42. Published

    Afvigelse : normalitetens grænser. / Kjær, Bjørg.

    Pædagogisk antropologi: tilgange og begreber. ed. / Eva Gulløv; Gritt Bykærholm Nielsen; Ida Wentzel Winther. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. p. 93-107 (Pædagogik og Samfund; No. 1).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  43. Published

    Different forms of concerted cultivation: the case of Denmark. / Dannesboe, Karen Ida; Bach, Dil; Kjær, Bjørg.

    2017. Paper presented at ECER 2017, Copenhagen, Denmark.

    Research output: Contribution to conferencePaperResearchpeer-review

  44. Published

    Vidensformer og følelser i professionelle relationer. / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.

    Når professioner samarbejder: praksis med udsatte børn og unge. ed. / Cecilie Kolonda Moesbye-Jensen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. p. 121-144.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  45. 2016
  46. Published

    Forældresamarbejde med elever i komplicerede læringssituationer. / Kjær, Bjørg; Kryger, Niels.

    Specialpædagogik i læreruddannelsen. ed. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson ; Torben Pedersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. p. 293-305.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  47. Published

    PPR´s konsultative funktion : Følsomme relationer og professionelle identiteter på spil. / Kjær, Bjørg; Dannesboe, Karen Ida.

    In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Vol. 53, No. 1, 2016, p. 53-74.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  48. 2015
  49. Published

    Inklusion i daginstitutioner : mellem pædagogik og arbejdsmiljø. / Albertsen, Karen; Kjær, Bjørg; Limborg, Hans Jørgen et al.

    Valby : TeamArbejdsliv, 2015. 65 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportResearchpeer-review

  50. Published
  51. 2014
  52. Published

    Lekens rolle i skandinaviske skolefritidsordninger og fritidshjem : en analyse av offentlige dokumenter. / Øksnes, Maria; Knutas, Agneta; Ludvigsson, Ann et al.

    In: Barn, Vol. 32, No. 3, 2014, p. 107-123.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  53. 2013
  54. Submitted

    Inclusive Kindergarten Pedagogy: good practice and good practitioners : A cultural perspective on assessing the quality of inclusive settings. / Kjær, Bjørg.

    In: Nordic Studies in Education, 2013.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  55. Published

    Pedagogic learning plans and children with special needs : transforming and anchoring - or maintaining and negotiating? / Kjær, Bjørg.

    In: Arv: Nordic yearbook of folklore, Vol. 69, 2013, p. 61-88.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  56. Published

    Pædagogisk co-creation. / Mehlsen, Camilla; Kjær, Bjørg; Nielsen, Birger Steen.

    In: Børn og Unge Forskning, No. 19, 2013, p. 4-8.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

  57. 2012
  58. Published

    14 forskere: Børnedebatten er kørt af sporet. / Andersen, Peter Østergaard ; Ellegaard, Thomas; Gulløv, Eva et al.

    In: Information, 11.05.2012, p. 18.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperContribution to newspaper - Feature article

  59. Published

    De reflekterende metodikere : Om pædagogers individualiserede tavshed og kollektive italesættelse. / Kjær, Bjørg.

    Læring og udvikling i daginstitutioner. ed. / Lone Svinth; Charlotte Ringsmose. Dansk Psykologisk Forlag, 2012. p. 60-90.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  60. 2011
  61. Published

    Børn og barndom på fritidshjem : et folkloristisk studie af fortolkning og forhandling om barnlig identitet. / Kjær, Bjørg.

    2. oplag ed. Eget forlag, 2011. 230 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportPh.D. thesis

  62. Published

    Forhandlinger om barnlig identitet : normaliserende identitetsarbejde i en skolefritidsordning. / Kjær, Bjørg.

    Pædagogens bog om individ, institution og samfund. ed. / Anja Kastrup Jensen; Vivi Topp Meyer. København : Akademisk Forlag, 2011. p. 41-62 (Professionsserien).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducation

  63. Published

    Æstetiske forhandlinger om barnlig identitet : normaliserende identitetsarbejde på et fritidshjem. / Kjær, Bjørg.

    In: Barn, Vol. 29, No. 2, 2011, p. 9-26.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  64. 2010
  65. Published

    Børn som meddelere : folkloristik og etnologi. / Kjær, Bjørg; Petersen, Anne .

    Den lille bog om metode: sådan undersøger du børnekultur og børns perspektiv. ed. / Anne Petersen. Via Systime, 2010. p. 15-26.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  66. Published

    Fra meddeler til informant : en introduktion. / Petersen, Anne (Editor); Kjær, Bjørg.

    Den lille bog om metode: sådan undersøger du børnekultur og børns perspektiv. Via Systime, 2010. p. 4-7.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingPreface/postscriptCommunication

  67. Published

    Inkluderende pædagogik : god praksis og gode praktikere. / Kjær, Bjørg.

    Akademisk Forlag, 2010. 286 p. (Professionsserien).

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportBookCommunication

  68. 2009
  69. Published

    Basispladspædagogik og institutionskultur : om god praksis i pædagogisk arbejde med børn i psykosociale vanskeligheder i Københavns Kommune. / Kjær, Bjørg.

    København, 2009. 212 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportResearchpeer-review

  70. Published

    Danska förskollärares arbete med pedagogiska läroplaner och barn med särskilda behov. / Kjær, Bjørg.

    Skolvardag och framtidsambitioner: etnologiska perspektiv på utbildning. ed. / Göran Nygren; Birgitta Meurling. Uppsala Universitet, 2009. p. Side 49-73 (Rapportserie, Forum för skolan som kulturmiljö och arbetsplats).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingReport chapterResearchpeer-review

  71. 2007
  72. Published

    Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg.

    Når loven møder børns institutioner. ed. / Jesper Olesen. Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2007. p. 145-179.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  73. Published

    Framtiden och ögonblickets dans : om möten mellan barn, pedagoger, medhjälpare och föräldrar. / Kjær, Bjørg.

    Kulturnavigering i skolan. ed. / Gösta Arvastson; Billy Ehn. Stockholm : Gleerups, 2007. p. 125-132.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  74. Published

    Når loven møder børns institutioner. / Olesen, Jesper (Editor); Palludan, Charlotte; Kjær, Bjørg et al.

    1. udgave ed. København : Danmarks Paedagogiske Universitetsforlag, 2007. 214 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportBookResearch

  75. Published

    Sårbare børn og deres familier. / Kjær, Bjørg.

    Individ, institution og samfund. ed. / Peter Mikkelsen; Signe Holm-Larsen. Kroghs Forlag, 2007. p. 48-68 (Pædagoguddannelsen i fokus).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducation

  76. 2006
  77. Published

    Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise; Rasmussen et al.

    Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2006. 18 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportCompendium/lecture notes

  78. Published

    Børn med behov for en særlig pædagogisk indsats. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.

    Pædagogiske læreplaner i dagtilbud: undervisningsmateriale. 2006. p. 23-41.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducation

  79. Published

    Pædagogiske læreplaner i dagtilbud : undervisningsmateriale. / Kjær, Bjørg (Editor); Stilling Olesen, Jesper.

    København, 2006. 115 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportCompendium/lecture notes

  80. 2005
  81. Published

    At blive sig selv ved at være en anden. / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. ed. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 110-111.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  82. Published

    At få øje på hverdagskompetencer. / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. ed. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 100-101.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  83. Published

    Børn med særlige behov : Rummelighed og individuel indsats - med den pædagogiske læreplan som fælles forankringspunkt. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.

    11 p. Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender. 2005, National guidebook.

    Research output: Other contributionCommunication

  84. Published

    Børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg; Skrydstrup, Ingelise.

    Informationshåndbog om pædagogiske læreplaner i dagtilbud. København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducation

  85. Published

    Børn og barndom på fritidshjem : Et folkloristisk studie af fortolkning og forhandling om barnlig identitet. / Kjær, Bjørg.

    Danmarks Pædagogiske Universitet og Göteborgs universitet, 2005. 230 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportPh.D. thesis

  86. Published

    Fra mundtlighed til skriftlighed og tilbage igen. / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 174-179.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  87. Published

    Guldguiden : læring i dagtilbud. / Olesen, Jesper (Editor); Kjær, B. (Editor); Herskind, M. (Editor) et al.

    1 ed. Kbh : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. 217 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportAnthologyResearch

  88. Published

    Informationshåndbog om pædagogiske læreplaner i dagtilbud. / Olesen, Jesper (Editor); Kjær, B. (Editor).

    København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. 162 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportBookEducation

  89. Published

    Måltidet : et socialt og kulturelt mødested. / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. ed. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 104-105.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  90. Published

    På tværs af projekterne - hvad træder frem? / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 203-211.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducation

  91. Published

    Skriftlighed - hvordan? / Kjær, Bjørg.

    Guldguiden. ed. / Bjørg Kjær; Jesper Olesen; Mia Herskind. Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 180-183.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  92. Published

    Sociale kompetencer. / Kjær, Bjørg; Olesen, J.

    Guldguiden. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2005. p. 90-94.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducation

  93. 2004
  94. Published

    Den lille forskel? om pædagogmedhjælperes billeder af os og dem : fortællinger og forhandlinger om arbejdsmæssig identitet. / Kjær, Bjørg.

    Midt imellem: jubilæumsskrift i anledning af Pædagogisk Medhjælperforbunds 30 års jubilæum. ed. / Søs Bayer; Jan Simon Petersen. Forlaget Børn og Unge, 2004. p. 40-80.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  95. Published

    Hvordan opfatter børn deres institutionsliv? kan vi vide det - hvordan? / Kjær, Bjørg.

    2004Forskning/udvikling.

    Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationResearch

  96. Published

    Pædagogiske læreplaner i dagtilbud - undervisningsmateriale. / Olesen, Jesper (Editor); Kjær, B. (Editor); Lohmann, G. (Editor) et al.

    København : Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2004. 115 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportBookEducation

  97. Published

    Pædagogmedhjælperens kompetencer : Den lille forskel? Om pædagogmedhjælperes billeder af os og dem. Fortællinger og forhandlinger om arbejdsmæssig identitet. / Kjær, Bjørg.

    København : Learning Lab Denmark / Danmarks Pædagogiske Universitet, 2004. 47 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportResearchpeer-review

  98. Published

    The Little Difference? On Daycare Assistants´ Images of Us and Them - Narratives and Negotiations about Occupational Identity. / Kjær, Bjørg.

    ARV: Nordic Yearbook of Folklore. Stockholm : The Royal Adolphus Academy, Uppsala på forlaget Almquist, 2004. p. 197-235.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  99. 2003
  100. Published

    Børns køn, alder og etnicitet : Bermudatrekant eller spændstig triade. / Kjær, Bjørg.

    In: Kvinneforskning, No. 3, 2003, p. 13-31.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  101. Published

    Forældre og forældresamarbejde : hvordan omtales forældre og hvordan udtaler de sig? / Kjær, Bjørg.

    Udvikling og perspektiver: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2003. p. 105-123 (Dagtilbud til børn : rapport, Vol. 3). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingReport chapterResearchpeer-review

  102. Published

    Keys, calf and communication : children narrating age by means of objects. / Kjær, Bjørg.

    Toy research in the late twentieth century : selection of papers presented at the International Toy Research Conference, Halmstad University. Vol. 2: Toys as communication 2003. p. 317-328.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingReport chapterResearchpeer-review

  103. Published

    Selvfølgelighed, sproglighed og tavshed. / Kjær, Bjørg.

    Feltarbejde blandt børn: metodologi og etik i etnografisk børneforskning. ed. / Eva Gulløv; Susanne Højlund. Gyldendal, 2003. p. 121-129.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  104. Published

    Sølvguiden. / Kjær, Bjørg (Editor); Jensen, Noona (Editor); Nørgaard, Camilla (Editor).

    Kbh : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2003. 98 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportBookEducation

  105. 2002
  106. Published

    Barndomssyn og børnekultur : Mangfoldighed, identitet og kultur. / Kjær, Bjørg.

    In: Vera : tidsskrift for pædagoger, No. 18, 2002, p. 69-72.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

  107. Published

    Barndomssyn, børn og kultur. / Kjær, Bjørg.

    In: Vera : tidsskrift for pædagoger, No. 18, 2002, p. 69-72.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

  108. Published

    Calf, coffee, keys and communication : childhood and adulthood - mutual constructs. / Kjær, Bjørg.

    Younger than yesterday - older than tomorrow: cultural perspectives on contemporary childhood and youth. ed. / Marit Anne Hauan; Gry Heggli. Turku : NNF Publications, 2002. p. 27-41 (NNF Publications, Vol. 11).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  109. Published

    Det pædagogiske indhold i dagtilbudene. / Kjær, Bjørg; Smidt, Søren.

    Pædagogik og politik i kommunerne: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2002. p. 107-131 (Dagtilbud til børn : rapport, Vol. 1). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingReport chapterResearchpeer-review

  110. Published

    Forebyggelse og integration : børn med særlige behov. / Kjær, Bjørg; Mikkelsen, Peter; Malmgreen, Marianne.

    Pædagogik og politik i kommunerne: Socialministeriets evaluering af formålsbestemmelsen om dagtilbud til børn i Lov om social service. CASA, Højvangseminariet og RUC, 2002. p. 77-106 (Dagtibud til børn : rapport, Vol. 1). (Kvalitetskontrol af socialpolitikken).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingReport chapterResearchpeer-review

  111. 2001
  112. Published

    Barndom, voksendom, pædagogdom : pædagogen, den professionelle fornuft og magten : om pædagogens praksis som diskursiv handling, om magtsprog og modsprog og om fritidshjemmet som rituel arena. / Kjær, Bjørg.

    Danskbogen. ed. / Anne Petersen. Klim, 2001. p. 114-139.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducation

  113. 1999
  114. Published

    Barndom før og nu : Fortællinger om tid, generationer, professionalisme og det gode liv. / Kjær, Bjørg.

    In: Nord Nytt, No. 77, 1999, p. 19-33.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  115. 1998
  116. Published

    Childhood narrated and negotiated : on children´s, parents´ and teachers´ views on childhood. / Kjær, Bjørg.

    In: Children's Folklore Review, Vol. 21, No. 1, 1998, p. 35-42.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  117. 1997
  118. Published

    Børnekultur og ungdomskultur : om brede og smalle kulturbegreber. / Kjær, Bjørg.

    In: Tradisjon, Vol. 27, No. 1, 1997, p. 45-52.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  119. Published

    Childhood Narrated, Privately and Professionally. / Kjær, Bjørg.

    ARV, Nordic Yearbook of Folklore. Stockholm : The Royal Adolphus Academy, Uppsala på forlaget Almquist, 1997. (ARV, Nordic Yearbook of Folklore).

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

  120. 1996
  121. Published

    Børnekultur og kulturbegreb : nogle overvejelser om teori og praksis. / Kjær, Bjørg.

    In: BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur, No. 37, 1996, p. 85-94.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

  122. Published

    Marginalization processes, youth problems, culture and ethnicity. / Kjær, Bjørg.

    Contemporary folklore: changing world view and tradition. ed. / Mare Kõiva. Tartu : Insitute of Estonian Language & Estonian Museum of Literature, 1996.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingReport chapterResearchpeer-review

  123. 1995
  124. Published

    Etik. / Kjær, Bjørg (Editor).

    København : NEFA Norden = Nordisk Etnologisk Folkloristisk Arbejdsgruppe, 1995. 144 p. (Nord Nytt: Nordisk tidsskrift for kulturforskning; No. 60).

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportAnthologyResearchpeer-review

  125. Published

    Narrativ kulturanalyse. / Kjær, Bjørg.

    Udstødelsesprocesser blandt unge i København. ed. / Kirsten Marie Bovbjerg. København : Social- og Sundhedsforvaltningen i København, 1995. p. 15-55.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingReport chapterResearchpeer-review

  126. Published

    Udstødelsesprocesser blandt unge i København. / Bovbjerg, Kirsten Marie; Kjær, Bjørg.

    København : Social- og Sundhedsforvaltningen i København, 1995. 129 p.

    Research output: Book/anthology/dissertation/reportReportResearchpeer-review

  127. 1993
  128. Published

    "Det er bare noget, vi leger" : barndommen som kulturelt begreb - om pædagogisk og folkloristisk barneleg. / Kjær, Bjørg.

    In: Nord Nytt, No. 49, 1993, p. 28-40, 124.

    Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Previous 1 2 Next