Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Anne Maj Nielsen

Kan den inkluderende skole kompensere for negativ social arv?

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  • Subjektivering, Køn og Diversitet
  • Department of Learning
I artiklen præsenteres hovedresultater af undersøgelsen af 'Skolen og den sociale arv' der ser ud til at støtte idealet om en mere inkluderende skole for alle, og det diskuteres hvad der ser ud til at være noget særligt for problematikken vedrørende negativ sociel arv og hvad undersøgelsen kan bidrage med i forhold til ideer om inkluderende skole.
Translated title of the contributionCan 'Inclusive School' compensate for intergenerational social inequalities in education?
Original languageDanish
Title of host publicationDen inkluderende skole : En grundbog
EditorsRasmus Alenkær
Number of pages28
Place of publicationKøbenhavn
PublisherFrydenlund Academic
Publication year2008
Pages81-109
ISBN (print)978-87-7887-555-6
Publication statusPublished - 2008

    Research areas

  • Inclusive school, intergenerational social inequalities

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 192888