Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Anne Maj Nielsen

Børnetegninger som forskningsmateriale

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Dette kapitel i antologien handler om, hvordan børns tegninger kan betragtes som udtryk for børns personlige, erfaringsbaserede og kønnede orienteringer og tematiseringer af betydningsfulde forhold, sådan som de bliver til i børns visuelle kulturelle udtryk og samspil med deres omverden. Desuden retter teksten opmærksomheden imod nogle forhold, der har betydning for, hvordan børns tegninger kan anvendes som forskningsmateriale. Teksten er illustreret med eksempler på forskellige tegnematerialer, og hvordan de i sammenhæng med andre datamaterialer kan være med til at skabe viden om, hvad der kan være betydningsfuldt for børn.
Original languageDanish
Title of host publicationVisuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier : en antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning
EditorsKim Rasmussen
Number of pages32
PublisherRoskilde Universitetsforlag
Publication year2013
Edition1.
Pages115-146
Chapter3
ISBN (print)978-87-7867-396-1
Publication statusPublished - 2013

    Research areas

  • Forskningsmetode, Køn

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 69765429