Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Anne Ellerup Nielsen

Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearch

Standard

Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder. / Nielsen, Anne Ellerup; Johansen, Winni.

Medierne og sproget. ed. / Finn Frandsen (red.). Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 1996. p. s. 107-150.

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearch

Harvard

Nielsen, AE & Johansen, W 1996, Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder. in Finn Frandsen (red.) (ed.), Medierne og sproget. Aalborg Universitetsforlag, Aalborg, pp. s. 107-150.

APA

Nielsen, A. E., & Johansen, W. (1996). Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder. In Finn Frandsen (red.) (Ed.), Medierne og sproget (pp. s. 107-150). Aalborg Universitetsforlag.

CBE

Nielsen AE, Johansen W. 1996. Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder. Finn Frandsen (red.), editor. In Medierne og sproget. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. pp. s. 107-150.

MLA

Nielsen, Anne Ellerup and Winni Johansen "Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder". Finn Frandsen (red.) (ed.). Medierne og sproget. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 1996, s. 107-150.

Vancouver

Nielsen AE, Johansen W. Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder. In Finn Frandsen (red.), editor, Medierne og sproget. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 1996. p. s. 107-150

Author

Nielsen, Anne Ellerup ; Johansen, Winni. / Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder. Medierne og sproget. editor / Finn Frandsen (red.). Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 1996. pp. s. 107-150

Bibtex

@inbook{199c240024fd11da834f000ea68e967b,
title = "Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder",
abstract = "Denne artikel pr{\ae}senterer en tekstlingvistisk/semiotisk analysemodel til beskrivelse af, hvilke strategier der er p{\aa} spil sprogligt og billedm{\ae}ssigt i firmabrochurer. At firmabrochuren er en kompleks tekst, der betjener sig af forskellige sproglige som visuelle retoriske strategier, illustreres ved en sekventiel analyse og en tekst-billedanalyse af udvalgte dele af en konkret brochure.",
keywords = "HH{\AA} forskning, HH{\AA} forskning",
author = "Nielsen, {Anne Ellerup} and Winni Johansen",
year = "1996",
language = "Dansk",
pages = "s. 107--150",
editor = "{Finn Frandsen (red.)}",
booktitle = "Medierne og sproget",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Firmabrochurens retorik - i tekst og billeder

AU - Nielsen, Anne Ellerup

AU - Johansen, Winni

PY - 1996

Y1 - 1996

N2 - Denne artikel præsenterer en tekstlingvistisk/semiotisk analysemodel til beskrivelse af, hvilke strategier der er på spil sprogligt og billedmæssigt i firmabrochurer. At firmabrochuren er en kompleks tekst, der betjener sig af forskellige sproglige som visuelle retoriske strategier, illustreres ved en sekventiel analyse og en tekst-billedanalyse af udvalgte dele af en konkret brochure.

AB - Denne artikel præsenterer en tekstlingvistisk/semiotisk analysemodel til beskrivelse af, hvilke strategier der er på spil sprogligt og billedmæssigt i firmabrochurer. At firmabrochuren er en kompleks tekst, der betjener sig af forskellige sproglige som visuelle retoriske strategier, illustreres ved en sekventiel analyse og en tekst-billedanalyse af udvalgte dele af en konkret brochure.

KW - HHÅ forskning

KW - HHÅ forskning

M3 - Bidrag til bog/antologi

SP - s. 107-150

BT - Medierne og sproget

A2 - Finn Frandsen (red.), null

PB - Aalborg Universitetsforlag

CY - Aalborg

ER -