Anne Ellerup Nielsen

Argumentative strategies in French company brochures

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleResearchpeer-review

Documents

  • H19 28

    Final published version, 15.5 KB, PDF document

  • Department of Language and Business Communication
  • French teaching group
Afhandlingens overordnede formål er at gøre rede for, hvorledes forskellige persvasionsstrategier kommer sprogligt og retorisk til udtryk i franske præsentationsbrochurer. Den teoretiske ramme for analysen af disse strategier udgøres af argumentationsteorien, hvorunder tages udgangpunkt i to skoler: nyretorikken, der bygger videre på klassisk argumentation og den moderne franske skole, som undersøger argumentative træk i sproget. På basis af sproglige og retoriske analyser, klassificeres præsentationsbrochuren som en reklamegenre, der på trods af sine primært informerende og rationelle karakteristika, udviser spor af persvasion på linje med andre reklamegenrer.
Original languageEnglish
JournalHermes
Volume19
Pages (from-to)297-301
Number of pages5
ISSN0904-1699
Publication statusPublished - 1997

    Research areas

  • HHÅ forskning

See relations at Aarhus University Citationformats

Download statistics

No data available

ID: 32317625