Description
Onlineundervisning og hjemsendelser fra skolen har nu stået på i et år, og der er risiko for, at de ældste elever ikke kommer tilbage på fuld tid inden sommerferien. Samtidig vokser de faglige og mentale konsekvenser, lyder det fra flere forskere. Det understøttes af et nyt forskningsprojekt om nedlukningernes konsekvenser for eleverne i 5. til 9. klasse.
Subject
1. og 2. skolenedlukning: elever, forældre, undervisning social trivsel.
Period | 24 Mar 2021 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Skoleelever har ikke lyst til at lære noget og faker, at de er til stede i undervisningen: »Det er ikke nok, at de kommer tilbage på halv tid« Degree of recognition National Media name/outlet Berlingske Media type Print Country/Territory Denmark Date 24/03/2021 Producer/Author Julie Dalgas URL https://www.berlingske.dk/samfund/skoleelever-har-ikke-lyst-til-at-laere-noget-og-faker-at-de-er-til-stede-i Persons Karen Wistoft
Related content
-
Press/Media
-
Elever i undersøgelse: Lærerne er blevet meget bedre til online-undervisning
Press/Media: Press / Media
-
Intet svar til 280.000 skoleelever: 'Det har alvorlige konsekvenser for dem'
Press/Media: Press / Media
-
Skolernes nationale trivselsdag - trivselsfremme under coronaen
Press/Media: Press / Media
-
Skolebørn blev nedprioriteret i genåbningen: »Det tyder på, at politikerne ikke har ment det, de sagde«
Press/Media: Press / Media
-
Første skolenedlukning var slem, den anden værre
Press/Media: Press / Media
-
Elevers trivsel og mentale sundhed i total krise
Press/Media: Press / Media
-
Nyt studie: Familier finder det hårdt at være sammen under corona
Press/Media: Press / Media
-
Eleverne har det markant sværere end under første skolenedlukning
Press/Media: Press / Media
-
Research output
-
Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Skolenedlukninger i Århus Kommune under corona-pandemien i et elev- og forældreperspektiv: En sammenligning mellem foråret 2020 og vinteren 2021
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Stort set alt i den pædagogiske hverdag i børnehaverne er Corona-påvirket
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Communication
-
Mad og måltider i skolen
Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Education › peer-review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Projects
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Project: Research
-
Activities
-
Trivsel og mental sundhedblandt skoleelever og forældre under corona-skole-nedlukningerne 2020/2021
Activity: Presentations, memberships, ownership and other activities › Lecture and oral contribution