Description
Ekspert anbefaler, at der allerede nu skal sættes ind med ekstra ressourcer til skolerne, så den sociale trivsel blandt børnene højnes, når de kommer tilbage
Nye tal fra Aarhus Kommune viser, at flere og flere børn fra 0.-4. klasse kommer tilbage i skole til nødundervisning og nødpasning under denne corona-nedlukning af samfundet. I den forgange uge er antallet således steget med 200 elever.
Og gruppen af elever som bliver nødundervist i Aarhus Kommune er hovedsageligt elever fra 0. til 4. klasse, der fra mandag 8. februar skal i skole igen. Det blev meldt ud mandag aften på et pressemøde
Subject
Yngste elever, pressede forældre, nødundervisning
Period | 3 Feb 2021 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Professor: "De yngste skoleelever er hårdest ramt og mest klemt" Degree of recognition Regional Media name/outlet Aarhus lokalavisen.dk Media type Print Duration/Length/Size 2 sider Country/Territory Denmark Date 03/02/2021 Producer/Author Kim Andersen URL https://aarhus.lokalavisen.dk/aarhus_midt/2021-02-03/-Professor-De-yngste-skoleelever-er-h%C3%A5rdest-ramt-og-mest-klemt-7605183.html Persons Karen Wistoft
Related content
-
Press/Media
-
De yngste skolebørn sociale trivsel er truet under skolenedlukningerne
Press/Media: Press / Media
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Forskere: Vi har skabt en forkert fortælling om børn og unge
Press/Media: Press / Media
-
Myndighedernes krisekommunikation kunne være bedre, mener to professorer
Press/Media: Press / Media
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Press/Media: Press / Media
-
Skoler må ikke samle store elever i små grupper
Press/Media: Press / Media
-
Ekspert: Forbud hjælper ikke. Vi kan kun stoppe smittespredning, hvis vi involverer de unge
Press/Media: Press / Media
-
Forsker og forældre i kor: Skoler ikke gode nok til at undtage sårbare elever fra hjemsendelse
Press/Media: Press / Media
-
Nyt studie: Familier finder det hårdt at være sammen under corona
Press/Media: Press / Media
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Press/Media: Press / Media
-
De yngste elever har det sværest i hjemmeskolen
Press/Media: Press / Media
-
Børn skal ikke stå med ansvaret for at fravælge venner
Press/Media: Press / Media
-
Ny undersøgelse: Elever roser lærere for corona-undervisning – men hver femte føler sig hægtet af
Press/Media: Press / Media
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Press/Media: Press / Media
-
Nødhold for ældre elever
Press/Media: Press / Media
-
Rapport: Forældre og elever roser lærernes coronaindsats - men hver femte elev føler sig hægtet af
Press/Media: Press / Media
-
Unge og COVID-19
Press/Media: Press / Media
-
De svageste elever bliver tabt på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Forældre og skoleledere er bekymrede for de yngste skoleelevers læring
Press/Media: Press / Media
-
Adfærdsforsker og professor: Derfor er vi blevet dårlige til at holde afstand og spritte af
Press/Media: Press / Media
-
Overblik: Her er de vigtste pointer fra ny forskning om skolelukningen
Press/Media: Press / Media
-
Eksperter: Fjernuvrevisning går hårdt ud over de mindste elevers læring og trivsel
Press/Media: Press / Media
-
Onlineundervisning på Teams fungerer, men erstatter aldrig det fysiske klasseværelse
Press/Media: Press / Media
-
Stress hos forældre i forbindelse med hjemmeskoling
Press/Media: Press / Media
-
Hjemmeskoling
Press/Media: Press / Media
-
Her rammer coronaen - beboere i udsatte boligområder
Press/Media: Press / Media
-
Hurra, de yngste kan komme i skole igen. Men der venter et socialt reparationsarbejde
Press/Media: Press / Media
-
Intet svar til 280.000 skoleelever: 'Det har alvorlige konsekvenser for dem'
Press/Media: Press / Media
-
Research output
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Stort set alt i den pædagogiske hverdag i børnehaverne er Corona-påvirket
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Communication
-
Hvad ved vi om de ca. 20 pct., som ikke har klaret sig godt med nødundervisning under coronakrisen? Hvad med trivsel og mental sundhed? Og hvad betyder elevernes alder?
Research output: Memorandum/exposition › Memorandum
-
Projects
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Project: Research