Description
Selvom onlineundervisning af de ældste folkeskoleelever på platformen Microsoft Teams fungerer som en god løsning under coronakrisen, er der noget, den aldrig kommer til at erstatte. Både elever og lærere savner klasseværelset og den fysiske kommunikation med hinanden indenfor Præstelundskolens gule mure.
Subject
Onlineundervisning, hjemmeskole, elever, trivsel, fysisk kommunikation
Period | 15 Dec 2020 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Onlineundervisning på Teams fungerer, men erstatter aldrig det fysiske klasseværelse Degree of recognition Regional Media name/outlet Brande bladte fagartikel Media type Print Duration/Length/Size 3 sider Country/Territory Denmark Date 15/12/2020 Producer/Author Jeanne Dahl Olsen URL https://www.epaper.dk/brande-bladet/brande-bladet-uge-73/?fbclid=IwAR3Kk1DqVNh3vFK7rMjQDWZyyQlqWVkTI8RabDB8-OGlcCkwLkwKKPcxaXU Persons Karen Wistoft
Related content
-
Press/Media
-
De yngste skolebørn sociale trivsel er truet under skolenedlukningerne
Press/Media: Press / Media
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Ekspert: Forbud hjælper ikke. Vi kan kun stoppe smittespredning, hvis vi involverer de unge
Press/Media: Press / Media
-
Forsker og forældre i kor: Skoler ikke gode nok til at undtage sårbare elever fra hjemsendelse
Press/Media: Press / Media
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Press/Media: Press / Media
-
Lærere mødes med elever
Press/Media: Press / Media
-
Børn skal ikke stå med ansvaret for at fravælge venner
Press/Media: Press / Media
-
Forbudet om at mødes med lærerne rammer de ældste elever hårdt
Press/Media: Press / Media
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Press/Media: Press / Media
-
Nødhold for ældre elever
Press/Media: Press / Media
-
Fire ud af fem elever trives fint med at få fjernundervisning hjemme i stuen
Press/Media: Press / Media
-
Unge og COVID-19
Press/Media: Press / Media
-
De svageste elever bliver tabt på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Forældre og skoleledere er bekymrede for de yngste skoleelevers læring
Press/Media: Press / Media
-
Adfærdsforsker og professor: Derfor er vi blevet dårlige til at holde afstand og spritte af
Press/Media: Press / Media
-
De ældste elever må ikke forsamles med lærere
Press/Media: Press / Media
-
Her rammer coronaen - beboere i udsatte boligområder
Press/Media: Press / Media
-
Hurra, de yngste kan komme i skole igen. Men der venter et socialt reparationsarbejde
Press/Media: Press / Media
-
Forskere: Vi har skabt en forkert fortælling om børn og unge
Press/Media: Press / Media
-
Myndighedernes krisekommunikation kunne være bedre, mener to professorer
Press/Media: Press / Media
-
Skoler må ikke samle store elever i små grupper
Press/Media: Press / Media
-
Første store undersøgelse: Mange elever er ensomme under krisen, og hver anden føler sig ikke glad
Press/Media: Press / Media
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Press/Media: Press / Media
-
Professor: "De yngste skoleelever er hårdest ramt og mest klemt"
Press/Media: Press / Media
-
De yngste elever har det sværest i hjemmeskolen
Press/Media: Press / Media
-
5 ud af 10 forbrugere: Ordentlige arbejdsforhold vigtigt for indkøb
Press/Media: Press / Media
-
Ny undersøgelse: Elever roser lærere for corona-undervisning – men hver femte føler sig hægtet af
Press/Media: Press / Media
-
Skoler får indskærpet forbud: - Jeg kan simpelthen ikke se logikken
Press/Media: Press / Media
-
Rapport: Forældre og elever roser lærernes coronaindsats - men hver femte elev føler sig hægtet af
Press/Media: Press / Media
-
De ældste elevers trivsel og mentale sundhed under skolelukningerne
Press/Media: Press / Media
-
Forældres høje stillinger og travle hverdag presser børn
Press/Media: Press / Media
-
Overblik: Her er de vigtste pointer fra ny forskning om skolelukningen
Press/Media: Press / Media
-
Eksperter: Fjernuvrevisning går hårdt ud over de mindste elevers læring og trivsel
Press/Media: Press / Media
-
Stress hos forældre i forbindelse med hjemmeskoling
Press/Media: Press / Media
-
Hvordan påvirker det de ældste skoleelever, at de ikke må mødes med lærerne?
Press/Media: Press / Media
-
Intet svar til 280.000 skoleelever: 'Det har alvorlige konsekvenser for dem'
Press/Media: Press / Media
-
Projects
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Project: Research
-
Research output
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Stort set alt i den pædagogiske hverdag i børnehaverne er Corona-påvirket
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Communication
-
Hvad ved vi om de ca. 20 pct., som ikke har klaret sig godt med nødundervisning under coronakrisen? Hvad med trivsel og mental sundhed? Og hvad betyder elevernes alder?
Research output: Memorandum/exposition › Memorandum
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Activities
-
Topmøde om børn og unges trivsel i uddannelsessystemet
Activity: Participating in or organising an event types › Participation in or organisation af a conference