Description
Fra torsdag må de ældste elever igen vende tilbage til skolen på fuldtid. Skolens største opgave bliver nu at få benskabs fællesskabet, motivationen og spotte elever i mistrivse, mener eksperter, skoleledere og lærere.
Subject
Skole genåbning, socialt reperationsarbejde, trivsel, klassefællesskaber
Period | 5 May 2021 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Når skolen genåbner for de ældste, venter der lærere og elever et socialt reperationsarbejde Degree of recognition International Media name/outlet Information Media type Web Country/Territory Denmark Date 05/05/2021 Producer/Author Lise Richter & Line Vaaben Persons Karen Wistoft
Related content
-
Research output
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Skolenedlukninger i Århus Kommune under corona-pandemien i et elev- og forældreperspektiv: En sammenligning mellem foråret 2020 og vinteren 2021
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research
-
Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Comment/debate/letter to the editor › Research
-
Projects
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Project: Research
-
Press/Media
-
Hvad må skolerne især være opmærksomme på når de åbner for alle eleverne igen?
Press/Media: Press / Media
-
Elever i undersøgelse: Lærerne er blevet meget bedre til online-undervisning
Press/Media: Press / Media
-
Første skolenedlukning var slem, den anden værre
Press/Media: Press / Media
-
Skoleeleverne skal på ”forlænget juleferie”. Men for udsatte børn og unge er det langt fra en fest
Press/Media: Press / Media
-
Activities
-
Trivsel og mental sundhedblandt skoleelever og forældre under corona-skole-nedlukningerne 2020/2021
Activity: Presentations, memberships, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
-
Topmøde om børn og unges trivsel i uddannelsessystemet
Activity: Participating in or organising an event types › Participation in or organisation af a conference