Description
Karen Wistoft kritiserer regeringen for ikke at regne på konsekvenser af genåbning for de mellemste skolebørn.
De mindste elever er vendt tilbage til skolen. Og for de største i afgangsklasserne er der lagt op til, at de kan vende tilbage, når smitten i lokalområdet tillader det. For Vest- og Nordjylland er det allerede snart.
Men eleverne i 5. til 8. klasse står uden udsigt til, hvornår de kan komme tilbage til en normal hverdag med deres klassekammerater.
Og i den ekspertudredning, som viser vejen tilbage for 9. og 10.-klasse, er der slet ikke regnet på, hvad det ville betyde for spredningen af coronavirus, hvis de mellemste skoleelever skulle tilbage i klasseværelset.
Subject
Elever mellemtrinet, corona, skolenedlukning, hjemmeskole, trivsel, mistrivsel, konsekvenser
Period | 23 Feb 2021 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Intet svar til 280.000 skoleelever: 'Det har alvorlige konsekvenser for dem' Degree of recognition National Media name/outlet DR Politik Media type Web Country/Territory Denmark Date 23/02/2021 Producer/Author ANDERS BYSKOV SVENDSEN URL https://www.dr.dk/nyheder/politik/intet-svar-til-280000-skoleelever-det-har-alvorlige-konsekvenser-dem Persons Karen Wistoft
Related content
-
Press/Media
-
De yngste skolebørn sociale trivsel er truet under skolenedlukningerne
Press/Media: Press / Media
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Professor: "De yngste skoleelever er hårdest ramt og mest klemt"
Press/Media: Press / Media
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Press/Media: Press / Media
-
Elevers trivsel og mentale sundhed i total krise
Press/Media: Press / Media
-
Forsker og forældre i kor: Skoler ikke gode nok til at undtage sårbare elever fra hjemsendelse
Press/Media: Press / Media
-
Nyt studie: Familier finder det hårdt at være sammen under corona
Press/Media: Press / Media
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Press/Media: Press / Media
-
Lærere mødes med elever
Press/Media: Press / Media
-
Ny undersøgelse: Elever roser lærere for corona-undervisning – men hver femte føler sig hægtet af
Press/Media: Press / Media
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Press/Media: Press / Media
-
Skoler får indskærpet forbud: - Jeg kan simpelthen ikke se logikken
Press/Media: Press / Media
-
De ældste elevers trivsel og mentale sundhed under skolelukningerne
Press/Media: Press / Media
-
Unge og COVID-19
Press/Media: Press / Media
-
De svageste elever bliver tabt på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Forældre og skoleledere er bekymrede for de yngste skoleelevers læring
Press/Media: Press / Media
-
De ældste elever må ikke forsamles med lærere
Press/Media: Press / Media
-
Onlineundervisning på Teams fungerer, men erstatter aldrig det fysiske klasseværelse
Press/Media: Press / Media
-
Eleverne har det markant sværere end under første skolenedlukning
Press/Media: Press / Media
-
Stress hos forældre i forbindelse med hjemmeskoling
Press/Media: Press / Media
-
Elever i undersøgelse: Lærerne er blevet meget bedre til online-undervisning
Press/Media: Press / Media
-
Hvordan påvirker det de ældste skoleelever, at de ikke må mødes med lærerne?
Press/Media: Press / Media
-
Her rammer coronaen - beboere i udsatte boligområder
Press/Media: Press / Media
-
Hurra, de yngste kan komme i skole igen. Men der venter et socialt reparationsarbejde
Press/Media: Press / Media
-
Research output
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Genåbning af børnehaver i Kolding efter Covid-19-nedlukning i foråret 2020: et børne- og forældreperspektiv : datarapport børn og forældre i dagtilbud.
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Genåbning og ny nedlukning af skolerne i Kolding efter Covid19-nedlukning i foråret 2020. Et lærerperspektiv: Datarapport - skolepersonale
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Genåbning og ny nedlukning af skolerne i Kolding efter Covid19-nedlukning i foråret 2020. Et elevperspektiv: Datarapport – elevperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Genåbningen af børnehaver efter Covid-19-nedlukninger: et personaleperspektiv : datarapport – Pædagoger, pædagogiske assistenter og medhjælpere fra dagtilbud
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Projects
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Project: Research