Description
Studieværten Thomas Buch-Andersen med panel bestående af tre personer: Hans Engell + Peter Sørensen + Vibe Klarup. Spørgerammen er: Hvori består elevernes trivselsproblemer efter nedlukningen og hvad kan man gøre ved det. Er skolerne gearet til opgaven osv.
Karen Wistoft henviser til egne corona skole undersøgelser.
Subject
Skolernedlukning/genåbning, elevernes trivselsproblemer, socialt reparationsarbejde, skolernes opgaver, skole-hjem-samrabejde.
Period | 5 May 2021 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Hvori består elevernes trivselsproblemer efter nedlukningen og hvad kan man gøre ved det? Er skolerne gearet til opgaven? Degree of recognition National Media name/outlet TV2 News Media type Television Duration/Length/Size 15 minutter Country/Territory Denmark Date 05/05/2021 Producer/Author Lisbeth Davidsen [email protected] Persons Karen Wistoft
Related content
-
Press/Media
-
Nyt studie: Familier finder det hårdt at være sammen under corona
Press/Media: Press / Media
-
Første skolenedlukning var slem, den anden værre
Press/Media: Press / Media
-
Eleverne har det markant sværere end under første skolenedlukning
Press/Media: Press / Media
-
Ekspert advarer: vi risikerer at tabe nogle børn på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Skoleeleverne skal på ”forlænget juleferie”. Men for udsatte børn og unge er det langt fra en fest
Press/Media: Press / Media
-
Hvad må skolerne især være opmærksomme på når de åbner for alle eleverne igen?
Press/Media: Press / Media
-
Når skolen genåbner for de ældste, venter der lærere og elever et socialt reparationsarbejde.
Press/Media: Press / Media
-
Elever i undersøgelse: Lærerne er blevet meget bedre til online-undervisning
Press/Media: Press / Media
-
Projects
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Project: Research
-
Research output
-
Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Skolenedlukninger i Århus Kommune under corona-pandemien i et elev- og forældreperspektiv: En sammenligning mellem foråret 2020 og vinteren 2021
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research