Description
Coronapandemien og nedlukningen har øget mistrivsel, ensomhed og sårbarhed blandt unge. Meget få bliver dog fritaget fra hjemsendelsen og får lov at møde fysisk i skole, selv om der er mulighed for det.
Subject
Corona, skolenedlukninger, elever der har det svært, ensomhed, sårbarhed, mulighed for at gå fysisk i skole
Period | 15 Feb 2021 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Forsker og forældre i kor: Skoler ikke gode nok til at undtage sårbare elever fra hjemsendelse Degree of recognition National Media name/outlet https://jyllands-posten.dk/jpaarhus/aarhus/ECE12752801/forsker-og-foraeldre-i-kor-skoler-ikke-gode-nok-til-at-undtage-saarbare-elever-fra-hjemsendelse/ Media type Web Country/Territory Denmark Date 15/02/2021 Producer/Author Lucas Stevns Wiingaard Persons Karen Wistoft
Related content
-
Press/Media
-
De yngste skolebørn sociale trivsel er truet under skolenedlukningerne
Press/Media: Press / Media
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Ekspert: Forbud hjælper ikke. Vi kan kun stoppe smittespredning, hvis vi involverer de unge
Press/Media: Press / Media
-
Nyt studie: Familier finder det hårdt at være sammen under corona
Press/Media: Press / Media
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Press/Media: Press / Media
-
Lærere mødes med elever
Press/Media: Press / Media
-
Børn skal ikke stå med ansvaret for at fravælge venner
Press/Media: Press / Media
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Press/Media: Press / Media
-
Nødhold for ældre elever
Press/Media: Press / Media
-
Fire ud af fem elever trives fint med at få fjernundervisning hjemme i stuen
Press/Media: Press / Media
-
Unge og COVID-19
Press/Media: Press / Media
-
De svageste elever bliver tabt på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Forældre og skoleledere er bekymrede for de yngste skoleelevers læring
Press/Media: Press / Media
-
De ældste elever må ikke forsamles med lærere
Press/Media: Press / Media
-
Onlineundervisning på Teams fungerer, men erstatter aldrig det fysiske klasseværelse
Press/Media: Press / Media
-
Her rammer coronaen - beboere i udsatte boligområder
Press/Media: Press / Media
-
Hurra, de yngste kan komme i skole igen. Men der venter et socialt reparationsarbejde
Press/Media: Press / Media
-
Professor: "De yngste skoleelever er hårdest ramt og mest klemt"
Press/Media: Press / Media
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Press/Media: Press / Media
-
Første store undersøgelse: Mange elever er ensomme under krisen, og hver anden føler sig ikke glad
Press/Media: Press / Media
-
Elevers trivsel og mentale sundhed i total krise
Press/Media: Press / Media
-
De yngste elever har det sværest i hjemmeskolen
Press/Media: Press / Media
-
Ny undersøgelse: Elever roser lærere for corona-undervisning – men hver femte føler sig hægtet af
Press/Media: Press / Media
-
Skoler får indskærpet forbud: - Jeg kan simpelthen ikke se logikken
Press/Media: Press / Media
-
Rapport: Forældre og elever roser lærernes coronaindsats - men hver femte elev føler sig hægtet af
Press/Media: Press / Media
-
De ældste elevers trivsel og mentale sundhed under skolelukningerne
Press/Media: Press / Media
-
Forældres høje stillinger og travle hverdag presser børn
Press/Media: Press / Media
-
Overblik: Her er de vigtste pointer fra ny forskning om skolelukningen
Press/Media: Press / Media
-
Skolebørn blev nedprioriteret i genåbningen: »Det tyder på, at politikerne ikke har ment det, de sagde«
Press/Media: Press / Media
-
Eksperter: Fjernuvrevisning går hårdt ud over de mindste elevers læring og trivsel
Press/Media: Press / Media
-
Stress hos forældre i forbindelse med hjemmeskoling
Press/Media: Press / Media
-
Hvordan påvirker det de ældste skoleelever, at de ikke må mødes med lærerne?
Press/Media: Press / Media
-
Forskere: Forårets nedlukninger ramte især en særlig udsat gruppe børn
Press/Media: Press / Media
-
Intet svar til 280.000 skoleelever: 'Det har alvorlige konsekvenser for dem'
Press/Media: Press / Media
-
Projects
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Project: Research
-
Research output
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Hvad ved vi om de ca. 20 pct., som ikke har klaret sig godt med nødundervisning under coronakrisen? Hvad med trivsel og mental sundhed? Og hvad betyder elevernes alder?
Research output: Memorandum/exposition › Memorandum
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article