Description
Artikel på bagrund af ny undersøgelse fra TRYG FONDEN og Børns Vilkår
En betydelig del af de ældste elever i skolen er bekymrede over at skuffe deres forældre, viser en ny undersøgelse – og det gælder især de ressourcestærke børn. Eksperter mener, at der er sket en bekymrende udviklingen i forældres tendens til ubevidst at presse deres børn.
Subject
Forældreambitioner, høje stillinger, travl hverdag, børns bekymringer, pres.
Period | 10 Nov 2020 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Forældres høje stillinger og travle hverdag presser børn Degree of recognition National Media name/outlet BERLINGSKE Media type Print Duration/Length/Size s. 18, 1. sektion Country/Territory Denmark Date 10/11/2020 Producer/Author Julie Dalgas URL https://www.berlingske.dk/samfund/foraeldres-hoeje-stillinger-og-travle-hverdag-presser-boern-det-her-er Persons Karen Wistoft
Related content
-
Research output
-
Trivselsdiskurser: teori-, begrebs- og metodegrundlag
Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Communication
-
Wellbeing in school gardens: the case of the Gardens for Bellies food and environmental education program
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
A distinction of two discourses concerning wellbeing
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
The Resilience Program: preliminary evaluation of a mentalization-based education program
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Mental sundhed i skolen: Evidensbaseret grundlag for fremme af børns mentale sundhed
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Nutidig mental sundhedsfremme i et historisk Mind-Cure perspektiv
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Press/Media
-
Forsker og forældre i kor: Skoler ikke gode nok til at undtage sårbare elever fra hjemsendelse
Press/Media: Press / Media
-
De ældste elevers trivsel og mentale sundhed under skolelukningerne
Press/Media: Press / Media
-
Første store undersøgelse: Mange elever er ensomme under krisen, og hver anden føler sig ikke glad
Press/Media: Press / Media
-
Forventningspres blandt unge - selvbilleder, trivsel og selvværd - skolens rolle?
Press/Media: Press / Media
-
Skolereform kan ikke beskyldes for mistrivsel
Press/Media: Press / Media
-
Forskere: Vi har skabt en forkert fortælling om børn og unge
Press/Media: Press / Media
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Press/Media: Press / Media
-
Onlineundervisning på Teams fungerer, men erstatter aldrig det fysiske klasseværelse
Press/Media: Press / Media
-
Projects
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Project: Research
-
Robusthed - mod på livet blandt børn og unge i Grønland
Project: Research