20/04/2012Infomedia
KULTURELLE, SPROGLIGE OG TEKNISKE PROBLEMER STÅR I VEJEN FOR, AT DANSKE VIRKSOMHEDERS HJEMMESIDER KOMMER TIL AT BIDRAGE TIL VORES EKSPORT TIL TYSKLAND. OG HVAD DER GÆLDER FOR TYSKE HJEMMESIDER, GÆLDER FORMENTLIG OGSÅ FOR HJEMMESIDER PÅ MANGE ANDRE SPROG.
Mens vi alle håber på økonomisk fremgang, bremser danske virksomheders hjemmesider for øget eksport til Tyskland -Danmarks største eksportmarked. ... Det viser resultaterne af et forsknings-og innovationsprojekt udført af Aarhus Universitet, Business and Social Sciences og webkommunikationsvirksomheden Xylofon. ... Hvis der er fejl i menupunkterne, eller de er uforståelige, skræmmes de besøgende væk, fortæller lektor fra Institut for Erhvervskommunikation, Aarhus Universitet, Martin Nielsen. ... Der skal også være vejledning til, hvilke muligheder man har, hvis man kommer fra Tyskland, siger Martin Nielsen. ... Forsknings-og innovationsprojektet er et samarbejde mellem Institut for Erhvervskommunikation, Aarhus Universitet og webkommunikationsvirksomheden Xylofon. ... Forsknings-og innovationsprojektet afsluttes med et seminar på Business and Social Sciences, Aarhus Universitet 10. maj.