Description
Det er velkendt, at nogle elever deltager overraskende positivt i undervisningen, når klasser besøger eksterne læringsmiljøer. Men hvad karakteriserer ifølge lærerne denne deltagelse, og hvad er det på kulturinstitutionerne, der stimulerer til, at det sker? Det afdækker en ny undersøgelse, der er gennemført i samarbejde mellem Skoletjenesten og DPU.
I denne film kan du høre Lise Sattrup og Lars Emmerik Damgaard Knudsen fortælle om baggrunden for undersøgelsen, og om hvilke tre faktorer der ifølge lærerne stimulerer til positiv deltagelse blandt eleverne. Lise og Lars giver også deres bud på, hvordan lærere og eksterne læringsmiljøer kan understøtte elevernes overraskende positive deltagelse.
Period | 14 Dec 2022 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Elevers overraskende positive deltagelse i eksterne læringsmiljøer Degree of recognition National Media name/outlet Skoletjenesten - videnscenter for eksterne læringsmiljøer Media type Web Duration/Length/Size 613 min Country/Territory Denmark Date 14/12/2022 Producer/Author Skoletjenesten - videnscenter for eksterne læringsmiljøer URL https://www.skoletjenesten.dk/elevers-overraskende-positive-deltagelse-i-eksterne-laeringsmiljoeer Persons Lars Emmerik Damgaard Knudsen, Lise Sattrup
Related content
-
Research output
-
Praksisfaglighed gennem åben skole: at forbinde teori og praksis via æstetisk erfaring
Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research
-
Det eksterne læringsrum
Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research
-
Æstetisk dannelse
Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
-
Åben skole er en pædagogisk humlebi: et casestudie af undervisningsdifferentiering uden at kende elevernes forudsætning
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Stedsans: Elevdeltagelse i eksterne læringsmiljøer
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Åben skole
Research output: Book/anthology/report › Book › Research › peer-review
-
Out of the Museum Into the Art
Research output: Contribution to book/anthology/report/proceeding › Book chapter › Research › peer-review
-
Exemplary in teaching outside school: a case study of Open School in Denmark
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
DPU-lektor: Her er tre praksisfaglige elefanter i rummet
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Comment/debate
-
Overraskende positiv deltagelse i eksterne læringsmiljøer
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research
-
Æstetik i naturfagsundervisning
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research
-
Tiny Houses - en case om samfundsfag i åben skole
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research
-
Press/Media
-
'Åben skole' forener praksis og faglighed
Press/Media: Press / Media
-
Activities
-
at øge børns trivsel og dannelse gennemkunst og kultur - Erfaringerne med åben skole
Activity: Presentations, memberships, employment, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
-
’Åben Skole - hvad nu?’
Activity: Presentations, memberships, employment, ownership and other activities › Lecture and oral contribution
-
Projects
-
Åben Skole
Project: Research