Description
Fra på mandag den 8. februar må landets 0.-4. klasseselever komme i skole igen. Men hvad gør man med de ælsdte elever? det har åbenbart lange udsigter, før de også må komme i skolen. Er det en løsning at lave elevegrupper, så de kan mødes fysisk, hygge isg, lave lektier sammen mv?
Subject
Elever på mellemtrimet. Savner venner. Trivsel ikke
Period | 2 Feb 2021 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Elever på mellemtrinet i skolen Degree of recognition National Media name/outlet DR Nyheder 18:30 Media type Television Country/Territory Denmark Date 02/02/2021 Persons Karen Wistoft
Related content
-
Press/Media
-
De yngste skolebørn sociale trivsel er truet under skolenedlukningerne
Press/Media: Press / Media
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Ekspert: Forbud hjælper ikke. Vi kan kun stoppe smittespredning, hvis vi involverer de unge
Press/Media: Press / Media
-
Forsker og forældre i kor: Skoler ikke gode nok til at undtage sårbare elever fra hjemsendelse
Press/Media: Press / Media
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Press/Media: Press / Media
-
Lærere mødes med elever
Press/Media: Press / Media
-
Børn skal ikke stå med ansvaret for at fravælge venner
Press/Media: Press / Media
-
Forbudet om at mødes med lærerne rammer de ældste elever hårdt
Press/Media: Press / Media
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Press/Media: Press / Media
-
Nødhold for ældre elever
Press/Media: Press / Media
-
Fire ud af fem elever trives fint med at få fjernundervisning hjemme i stuen
Press/Media: Press / Media
-
Unge og COVID-19
Press/Media: Press / Media
-
De svageste elever bliver tabt på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Forældre og skoleledere er bekymrede for de yngste skoleelevers læring
Press/Media: Press / Media
-
Adfærdsforsker og professor: Derfor er vi blevet dårlige til at holde afstand og spritte af
Press/Media: Press / Media
-
De ældste elever må ikke forsamles med lærere
Press/Media: Press / Media
-
Onlineundervisning på Teams fungerer, men erstatter aldrig det fysiske klasseværelse
Press/Media: Press / Media
-
Her rammer coronaen - beboere i udsatte boligområder
Press/Media: Press / Media
-
Hurra, de yngste kan komme i skole igen. Men der venter et socialt reparationsarbejde
Press/Media: Press / Media
-
Forskere: Vi har skabt en forkert fortælling om børn og unge
Press/Media: Press / Media
-
Myndighedernes krisekommunikation kunne være bedre, mener to professorer
Press/Media: Press / Media
-
Skoler må ikke samle store elever i små grupper
Press/Media: Press / Media
-
Første store undersøgelse: Mange elever er ensomme under krisen, og hver anden føler sig ikke glad
Press/Media: Press / Media
-
Professor: "De yngste skoleelever er hårdest ramt og mest klemt"
Press/Media: Press / Media
-
De yngste elever har det sværest i hjemmeskolen
Press/Media: Press / Media
-
Ny undersøgelse: Elever roser lærere for corona-undervisning – men hver femte føler sig hægtet af
Press/Media: Press / Media
-
Skoler får indskærpet forbud: - Jeg kan simpelthen ikke se logikken
Press/Media: Press / Media
-
De ældste elevers trivsel og mentale sundhed under skolelukningerne
Press/Media: Press / Media
-
Forældres høje stillinger og travle hverdag presser børn
Press/Media: Press / Media
-
Overblik: Her er de vigtste pointer fra ny forskning om skolelukningen
Press/Media: Press / Media
-
Eksperter: Fjernuvrevisning går hårdt ud over de mindste elevers læring og trivsel
Press/Media: Press / Media
-
Stress hos forældre i forbindelse med hjemmeskoling
Press/Media: Press / Media
-
Hvordan påvirker det de ældste skoleelever, at de ikke må mødes med lærerne?
Press/Media: Press / Media
-
Intet svar til 280.000 skoleelever: 'Det har alvorlige konsekvenser for dem'
Press/Media: Press / Media
-
Projects
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Project: Research
-
Research output
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research › peer-review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article
-
Stort set alt i den pædagogiske hverdag i børnehaverne er Corona-påvirket
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Communication
-
Hvad ved vi om de ca. 20 pct., som ikke har klaret sig godt med nødundervisning under coronakrisen? Hvad med trivsel og mental sundhed? Og hvad betyder elevernes alder?
Research output: Memorandum/exposition › Memorandum
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Contribution to newspaper - Newspaper article