Description
Mens samfundet i høj grad er genåbnet, forhindrer restriktioner på grundskolen fortsat, at landets skoleelever kan modtage undervisning af deres faglærere. Derfor opfordrer eksperter og Skolelederforeningen til, at restriktionerne senest sløjfes efter sommerferien for at undgå et stort fagligt efterslæb.
Subject
Corona restriktioner, skoleelever, undervisning, fagligt efterslæb
Period | 4 Jun 2021 |
---|
Media contributions
1Media contributions
Title Eksperter frygter fagligt efterslæb, hvis skoleelever ikke hurtigt kommer tilbage til normal hverdag: »Helt uholdbar situation« Degree of recognition National Media name/outlet Berlinske Media type Print Country/Territory Denmark Date 04/06/2021 Producer/Author Kalle Kehlet Persons Karen Wistoft
Related content
-
Research output
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Genåbningen af børnehaver efter Covid-19- nedlukninger: Et børne- og forældreperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Genåbningen af børnehaver efter Covid-nedlukninger: Et personaleperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Genåbningen af skoler efter Covid-19-nedlukninger: et lærerperspektiv : datarapport - skolepersonale
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Genåbningen af skoler efter Covid-19-nedlukninger: et elevperspektiv. Datarapport – elever 0.-2. klasse
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research › peer-review
-
Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Journal article › Research
-
Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet
Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaper › Comment/debate/letter to the editor › Research
-
Genåbningen af skoler efter Covid-19-nedlukninger: et elevperspektiv. Datarapport – elever 3.-9. klasse
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Genåbning og ny nedlukning af skolerne i Kolding efter Covid19-nedlukning i foråret 2020. Et lærerperspektiv: Datarapport - skolepersonale
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Genåbning og ny nedlukning af skolerne i Kolding efter Covid19-nedlukning i foråret 2020. Et elevperspektiv: Datarapport – elevperspektiv
Research output: Book/anthology/dissertation/report › Report › Research
-
Press/Media
-
Skolebørn blev nedprioriteret i genåbningen: »Det tyder på, at politikerne ikke har ment det, de sagde«
Press/Media: Press / Media
-
Ekspert advarer: vi risikerer at tabe nogle børn på gulvet
Press/Media: Press / Media
-
Skoleeleverne skal på ”forlænget juleferie”. Men for udsatte børn og unge er det langt fra en fest
Press/Media: Press / Media
-
Projects
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Project: Research
-
Activities
-
Trivsel og mistrivsel blandt børn og unge. Hvad ved vi, og hvad kan vi gøre?
Activity: Participating in or organising an event types › Participation in or organisation of workshop, seminar or course