En dokumentar i to afsnit, hvor der blev foretaget et eksperiment med at tilføre en halt almindelig daginstitution flere ressourcer - i dette tilfælde blev der indført en normering svarende til kravte om minimunsnormering i daginstitutioner.
Det første afsnit dokumenterede de eksisterende betingelser i børnehaven. Den pædagogiske kvalitet blev vurderet med KIDS - et redskab til vurdering og udvikling af den pædagogiske kvalitet i daginstitutioner. Børnenes stressniveau blev målt.
I andet afsnit blev det dokumenteret, hvad det betød for børnehavens pædagogiske kvalitet, børnenes stressnieau og børnenes trivsel i børnehaven, at der blev tilført flere pædagoger.
KIDS vurderingerne viste, at det pædagogiske kvalitet i dagligdagen steg betragteligt og børnenes tress niveau faldt. Observationerne viste, at børnenes trivsel blev meget bedre - f.eks. faldt antallet af konflikter fra et højt niveau til meget få konflikter, og børn, der inden normeringen blev øget var marginaliseret var inkluderet i børnehavens sociale fællesskab. inklusion af alle børn