Localisation - as the marketer's notepad, as a marketing must or a trendy concept

Activity: Talk or presentation typesLecture and oral contribution

See relations at Aarhus University

Birthe Mousten - Lecturer

  • Department of Language and Business Communication
Inden for de sidste 10-15 år er begrebet lokalisering dukket op. De fleste har hørt om det, men de færrese har en fast og slet ikke fælles ide om, hvad begrebet dækker. Alligevel er hyppigheden af ordet inden for flrskellige teoretiske områder stigende, og det indgår i stadig flere varianter af virksomheders idegrundlag, virksomhedssloganer og lokaliseringsmanualer. Mit indlæg vil derfor handle om begrebet (begreberne?) lokalisering, om begrebets oprindelse og udvikling samt om de forskellige områder, hvor det bruges. Begrebets anvendelse inden for oversættelse, marketing og politik illustreres, og der lægges op til en diskussion af begrebets berettigelse. Gammel vin på nye flasker eller en ny skelsættende måde at tænke og arbejde på, som udspringer af den stadig mere globaliserede og internationaliserede verden, vi lever i.
4 Dec 2003

Event (Conference)

TitleLocalisation - as the marketer's notepad, as a marketing must or a trendy concept
Date04/12/200304/12/2003
CityASB
CountryDenmark

ID: 32386210