DPU

Aarhus Universitets segl

Simon Nørby

Lektor

Se relationer på Aarhus Universitet

Profil

Simon Nørby er lektor ved Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet, og uddannet cand. psych. og ph.d. fra Institut for Psykologi, Københavns Universitet. Han forsker i sammenhænge mellem læring, emotioner og psykiske forstyrrelser, bl.a. med en interesse for hvilke læringsstrategier, der bedst understøtter langtidshukommelse, hvordan emotioner som interesse og frygt kan påvirke læring, og hvordan man i uddannelsessystemet bedst inkluderer individer, der er ramt af psykiske forstyrrelser som angst og depression. Han underviser og vejleder i bl.a. kognitions- og neuropsykologi, positiv psykologi, kvantitativ metode, og specialpædagogik på kandidatuddannelsen i pædagogisk psykologi og mastereuddannelsen i trivsels- og ressourcepsykologi. Han er samtidig involveret i organisatorisk arbejde, herunder medlem af uddannelsesnævnet for pædagogisk psykologi og fagkoordinator for bl.a. modul 1 på uddannelsen i pædagogisk psykologi.

Emneord

Arbejdshukommelse, langtidshukommelse, læring, glemsel, emotioner, affektive forstyrrelser, (mis)trivsel, motivation, kognitiv udvikling, kognitive udfordringer, læringsvanskeligheder, inklusion, specialpædagogik, kognitionspsykologi, positiv psykologi, klinisk psykologi

  • Under udarbejdelse

    Social anxiety, learning, and educational performance

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  • Udgivet

    Levels of forgetting

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  • Udgivet

    Glemsel

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Vis alle (62) »

Seneste aktiviteter og konferencer

ID: 32129239