DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Voksenpædagogik

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Standard

Voksenpædagogik. / Wahlgren, Bjarne.

København : Akademisk Forlag, 2018. 216 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Harvard

Wahlgren, B 2018, Voksenpædagogik. Akademisk Forlag, København.

APA

Wahlgren, B. (2018). Voksenpædagogik. Akademisk Forlag.

CBE

Wahlgren B 2018. Voksenpædagogik. København: Akademisk Forlag. 216 s.

MLA

Wahlgren, Bjarne Voksenpædagogik København: Akademisk Forlag. 2018.

Vancouver

Wahlgren B. Voksenpædagogik. København: Akademisk Forlag, 2018. 216 s.

Author

Wahlgren, Bjarne. / Voksenpædagogik. København : Akademisk Forlag, 2018. 216 s.

Bibtex

@book{d5b74f90c07e48478e7814b58fc197a2,
title = "Voksenp{\ae}dagogik",
abstract = "Denne bog pr{\ae}senterer praksis- og forskningsbaseret viden om voksenp{\ae}dagogik. Den opsummerer den eksisterende viden og bringer ny viden ind til belysning af forhold, som voksenunderviseren m{\o}der i den daglige praksis. Det kan v{\ae}re inden for den almene voksenundervisning, inden for folkeoplysninger eller inden for den erhvervsrettede uddannelse. Det kan v{\ae}re i intern undervisning i virksomheder, p{\aa} efteruddannelseskurser og i en vid udstr{\ae}kning ogs{\aa} i universitetsundervisningen. Det kan – kort sagt – v{\ae}re, hvor som helst voksne indg{\aa}r i en undervisningssituation. Anvendelsen af den voksenp{\ae}dagogiske viden skal udformes i det konkrete uddannelsesforl{\o}b. Udformningen er forskellig fra uddannelsesfelt til uddannelsesfelt. Men der er en r{\ae}kke f{\ae}llestr{\ae}k. Det er disse f{\ae}llestr{\ae}k, der er bogens omdrejningspunkt.Bogen giver ikke anvisninger p{\aa}, hvordan man bedst tilrettel{\ae}gger en undervisningslektion eller et undervisningsforl{\o}b. Den er ikke en undervisningsl{\ae}re. Bogens tema er ikke voksenuddannelse, men voksenp{\ae}dagogik. Den pr{\ae}senterer ikke forskellige dele af voksenuddannelsessystemet eller uddannelsespolitiske perspektiver, men en r{\ae}kke p{\ae}dagogiske temaer, som en voksenunderviser m{\o}der i sin dagligdag. Den freml{\ae}gger viden, som kan give anledning til overvejelser over, hvordan man kan g{\o}re god undervisning bedre. Viden er f{\o}rst nyttig, n{\aa}r den anvendes! Jeg h{\aa}ber, den her pr{\ae}senterede viden kan anvendes.",
keywords = "Voksenp{\ae}dagogik, Didaktik, Kompetence, Transfer, Gruppeundervisning, Kompetenceudvikling, Voksenl{\ae}ring, Livslang l{\ae}ring",
author = "Bjarne Wahlgren",
year = "2018",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-500-5167-1",
publisher = "Akademisk Forlag",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Voksenpædagogik

AU - Wahlgren, Bjarne

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Denne bog præsenterer praksis- og forskningsbaseret viden om voksenpædagogik. Den opsummerer den eksisterende viden og bringer ny viden ind til belysning af forhold, som voksenunderviseren møder i den daglige praksis. Det kan være inden for den almene voksenundervisning, inden for folkeoplysninger eller inden for den erhvervsrettede uddannelse. Det kan være i intern undervisning i virksomheder, på efteruddannelseskurser og i en vid udstrækning også i universitetsundervisningen. Det kan – kort sagt – være, hvor som helst voksne indgår i en undervisningssituation. Anvendelsen af den voksenpædagogiske viden skal udformes i det konkrete uddannelsesforløb. Udformningen er forskellig fra uddannelsesfelt til uddannelsesfelt. Men der er en række fællestræk. Det er disse fællestræk, der er bogens omdrejningspunkt.Bogen giver ikke anvisninger på, hvordan man bedst tilrettelægger en undervisningslektion eller et undervisningsforløb. Den er ikke en undervisningslære. Bogens tema er ikke voksenuddannelse, men voksenpædagogik. Den præsenterer ikke forskellige dele af voksenuddannelsessystemet eller uddannelsespolitiske perspektiver, men en række pædagogiske temaer, som en voksenunderviser møder i sin dagligdag. Den fremlægger viden, som kan give anledning til overvejelser over, hvordan man kan gøre god undervisning bedre. Viden er først nyttig, når den anvendes! Jeg håber, den her præsenterede viden kan anvendes.

AB - Denne bog præsenterer praksis- og forskningsbaseret viden om voksenpædagogik. Den opsummerer den eksisterende viden og bringer ny viden ind til belysning af forhold, som voksenunderviseren møder i den daglige praksis. Det kan være inden for den almene voksenundervisning, inden for folkeoplysninger eller inden for den erhvervsrettede uddannelse. Det kan være i intern undervisning i virksomheder, på efteruddannelseskurser og i en vid udstrækning også i universitetsundervisningen. Det kan – kort sagt – være, hvor som helst voksne indgår i en undervisningssituation. Anvendelsen af den voksenpædagogiske viden skal udformes i det konkrete uddannelsesforløb. Udformningen er forskellig fra uddannelsesfelt til uddannelsesfelt. Men der er en række fællestræk. Det er disse fællestræk, der er bogens omdrejningspunkt.Bogen giver ikke anvisninger på, hvordan man bedst tilrettelægger en undervisningslektion eller et undervisningsforløb. Den er ikke en undervisningslære. Bogens tema er ikke voksenuddannelse, men voksenpædagogik. Den præsenterer ikke forskellige dele af voksenuddannelsessystemet eller uddannelsespolitiske perspektiver, men en række pædagogiske temaer, som en voksenunderviser møder i sin dagligdag. Den fremlægger viden, som kan give anledning til overvejelser over, hvordan man kan gøre god undervisning bedre. Viden er først nyttig, når den anvendes! Jeg håber, den her præsenterede viden kan anvendes.

KW - Voksenpædagogik

KW - Didaktik

KW - Kompetence

KW - Transfer

KW - Gruppeundervisning

KW - Kompetenceudvikling

KW - Voksenlæring

KW - Livslang læring

M3 - Bog

SN - 978-87-500-5167-1

BT - Voksenpædagogik

PB - Akademisk Forlag

CY - København

ER -