Virksomhedens potentiale ligger i kundetilfredshed og -loyalitet

Jacob Kjær Eskildsen, Kai Kristensen

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

3572 Downloads (Pure)

Abstract

Denne artikel analyserer forholdet mellem kundetilfredshed, kundeloyalitet og forretningspotentialet set i forhold til nuværende kunder. Dataene stammer fra Dansk Kundetilfredshedsindeks 2006. Her vurderede i alt cirka 2000 privetkunder dres foretrukne skadesforsikringsselskab. Med baggrund i teorien har vi opsat og testet seks antagelser.
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftLedelse og Erhvervsoekonomi
Vol/bind72
Nummer1
Sider (fra-til)37-45
Antal sider9
ISSN0902-3704
StatusUdgivet - 2008

Emneord

  • Kundetilfredshed
  • Kundeloyalitet

Citationsformater