Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Viden om praksis

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

Standard

Viden om praksis. / Jensen, Niels Rosendal.

I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 2018, Nr. 1, 20.03.2018, s. 88-90.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

Harvard

Jensen, NR 2018, 'Viden om praksis', Dansk Paedagogisk Tidsskrift, bind 2018, nr. 1, s. 88-90.

APA

Jensen, N. R. (2018). Viden om praksis. Dansk Paedagogisk Tidsskrift, 2018(1), 88-90.

CBE

Jensen NR. 2018. Viden om praksis. Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2018(1):88-90.

MLA

Jensen, Niels Rosendal. "Viden om praksis". Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2018, 2018(1). 88-90.

Vancouver

Jensen NR. Viden om praksis. Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2018 mar 20;2018(1):88-90.

Author

Jensen, Niels Rosendal. / Viden om praksis. I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2018 ; Bind 2018, Nr. 1. s. 88-90.

Bibtex

@article{5d5756eaa3aa48b0a59278f546d0c150,
title = "Viden om praksis",
abstract = "Anmeldelsen omhandler, hvordan professionelle kan gennemf{\o}re unders{\o}gelser. I anmeldelsen anf{\o}res en r{\ae}kke argumenter om forst{\aa}elsen af forholdet mellem teori og praksis, betydningen af at professionelle eksempelvis kan l{\ae}se og forholde sig kritisk til videnskabeligt baserede rapporter om praksis (evalueringer, analyser af god praksis m.v.) og ikke mindst vigtigheden af ikke at sluge begreber og teorier r{\aa}t.",
keywords = "forskning, professionelle, uddannelse",
author = "Jensen, {Niels Rosendal}",
year = "2018",
month = mar,
day = "20",
language = "Dansk",
volume = "2018",
pages = "88--90",
journal = "Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
issn = "0904-2393",
publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Viden om praksis

AU - Jensen, Niels Rosendal

PY - 2018/3/20

Y1 - 2018/3/20

N2 - Anmeldelsen omhandler, hvordan professionelle kan gennemføre undersøgelser. I anmeldelsen anføres en række argumenter om forståelsen af forholdet mellem teori og praksis, betydningen af at professionelle eksempelvis kan læse og forholde sig kritisk til videnskabeligt baserede rapporter om praksis (evalueringer, analyser af god praksis m.v.) og ikke mindst vigtigheden af ikke at sluge begreber og teorier råt.

AB - Anmeldelsen omhandler, hvordan professionelle kan gennemføre undersøgelser. I anmeldelsen anføres en række argumenter om forståelsen af forholdet mellem teori og praksis, betydningen af at professionelle eksempelvis kan læse og forholde sig kritisk til videnskabeligt baserede rapporter om praksis (evalueringer, analyser af god praksis m.v.) og ikke mindst vigtigheden af ikke at sluge begreber og teorier råt.

KW - forskning

KW - professionelle

KW - uddannelse

M3 - Anmeldelse

VL - 2018

SP - 88

EP - 90

JO - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

SN - 0904-2393

IS - 1

ER -