Aarhus Universitets segl

"Vi vil gerne den der autenticitet ..."

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Standard

"Vi vil gerne den der autenticitet ...". / Knudsen, Lars Emmerik Damgaard; Jensen, Margit Eva; Shakoor, Line Rønn.
I: Unge Pædagoger, Nr. 4, 12.2017, s. 47-57.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Harvard

Knudsen, LED, Jensen, ME & Shakoor, LR 2017, '"Vi vil gerne den der autenticitet ..."', Unge Pædagoger, nr. 4, s. 47-57.

APA

Knudsen, L. E. D., Jensen, M. E., & Shakoor, L. R. (2017). "Vi vil gerne den der autenticitet ...". Unge Pædagoger, (4), 47-57.

CBE

Knudsen LED, Jensen ME, Shakoor LR. 2017. "Vi vil gerne den der autenticitet ...". Unge Pædagoger. (4):47-57.

MLA

Knudsen, Lars Emmerik Damgaard, Margit Eva Jensen og Line Rønn Shakoor. ""Vi vil gerne den der autenticitet ..."". Unge Pædagoger. 2017, (4). 47-57.

Vancouver

Knudsen LED, Jensen ME, Shakoor LR. "Vi vil gerne den der autenticitet ...". Unge Pædagoger. 2017 dec.;(4):47-57.

Author

Knudsen, Lars Emmerik Damgaard ; Jensen, Margit Eva ; Shakoor, Line Rønn. / "Vi vil gerne den der autenticitet ...". I: Unge Pædagoger. 2017 ; Nr. 4. s. 47-57.

Bibtex

@article{bab53cce4821459dae99bb01f2c8b5e1,
title = "{"}Vi vil gerne den der autenticitet ...{"}",
abstract = "{\AA}ben skole skal g{\o}re undervisningen i alle fagene mere virkelig og n{\ae}rv{\ae}rende over for eleverne. Og hvilken bedre m{\aa}de, end at kalde den autentisk kan man forestille sig? Men hvad indeb{\ae}rer og medf{\o}rer denne didaktiske autenticitet, som heraf bliver central for undervisningens form og indhold? Med udgangspunkt i et igangv{\ae}rende forskningsprojekt om {\aa}ben skole unders{\o}ger vi i denne artikel, hvordan didaktisk autenticitet kommer til udtryk, og hvad den betyder for undervisningen.",
keywords = "{\AA}ben Skole, Autenticitet, Grundskole, Undervisning",
author = "Knudsen, {Lars Emmerik Damgaard} and Jensen, {Margit Eva} and Shakoor, {Line R{\o}nn}",
year = "2017",
month = dec,
language = "Dansk",
pages = "47--57",
journal = "Unge P{\ae}dagoger",
issn = "0106-5386",
publisher = "Forlaget Unge P{\ae}dagoger",
number = "4",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - "Vi vil gerne den der autenticitet ..."

AU - Knudsen, Lars Emmerik Damgaard

AU - Jensen, Margit Eva

AU - Shakoor, Line Rønn

PY - 2017/12

Y1 - 2017/12

N2 - Åben skole skal gøre undervisningen i alle fagene mere virkelig og nærværende over for eleverne. Og hvilken bedre måde, end at kalde den autentisk kan man forestille sig? Men hvad indebærer og medfører denne didaktiske autenticitet, som heraf bliver central for undervisningens form og indhold? Med udgangspunkt i et igangværende forskningsprojekt om åben skole undersøger vi i denne artikel, hvordan didaktisk autenticitet kommer til udtryk, og hvad den betyder for undervisningen.

AB - Åben skole skal gøre undervisningen i alle fagene mere virkelig og nærværende over for eleverne. Og hvilken bedre måde, end at kalde den autentisk kan man forestille sig? Men hvad indebærer og medfører denne didaktiske autenticitet, som heraf bliver central for undervisningens form og indhold? Med udgangspunkt i et igangværende forskningsprojekt om åben skole undersøger vi i denne artikel, hvordan didaktisk autenticitet kommer til udtryk, og hvad den betyder for undervisningen.

KW - Åben Skole

KW - Autenticitet

KW - Grundskole

KW - Undervisning

UR - http://u-p.dk/produkt/up-42017/

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 47

EP - 57

JO - Unge Pædagoger

JF - Unge Pædagoger

SN - 0106-5386

IS - 4

ER -