Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
}
TY - JOUR
T1 - "Vi vil gerne den der autenticitet ..."
AU - Knudsen, Lars Emmerik Damgaard
AU - Jensen, Margit Eva
AU - Shakoor, Line Rønn
PY - 2017/12
Y1 - 2017/12
N2 - Åben skole skal gøre undervisningen i alle fagene mere virkelig og nærværende over for eleverne. Og hvilken bedre måde, end at kalde den autentisk kan man forestille sig? Men hvad indebærer og medfører denne didaktiske autenticitet, som heraf bliver central for undervisningens form og indhold? Med udgangspunkt i et igangværende forskningsprojekt om åben skole undersøger vi i denne artikel, hvordan didaktisk autenticitet kommer til udtryk, og hvad den betyder for undervisningen.
AB - Åben skole skal gøre undervisningen i alle fagene mere virkelig og nærværende over for eleverne. Og hvilken bedre måde, end at kalde den autentisk kan man forestille sig? Men hvad indebærer og medfører denne didaktiske autenticitet, som heraf bliver central for undervisningens form og indhold? Med udgangspunkt i et igangværende forskningsprojekt om åben skole undersøger vi i denne artikel, hvordan didaktisk autenticitet kommer til udtryk, og hvad den betyder for undervisningen.
KW - Åben Skole
KW - Autenticitet
KW - Grundskole
KW - Undervisning
UR - http://u-p.dk/produkt/up-42017/
M3 - Tidsskriftartikel
SP - 47
EP - 57
JO - Unge Pædagoger
JF - Unge Pædagoger
SN - 0106-5386
IS - 4
ER -