DPU

Aarhus Universitets segl

"Vi vil gerne den der autenticitet ..."

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben skole skal gøre undervisningen i alle fagene mere virkelig og nærværende over for eleverne. Og hvilken bedre måde, end at kalde den autentisk kan man forestille sig? Men hvad indebærer og medfører denne didaktiske autenticitet, som heraf bliver central for undervisningens form og indhold? Med udgangspunkt i et igangværende forskningsprojekt om åben skole undersøger vi i denne artikel, hvordan didaktisk autenticitet kommer til udtryk, og hvad den betyder for undervisningen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Pædagoger
Nummer4
Sider (fra-til)47-57
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - dec. 2017

    Forskningsområder

  • Åben Skole, Autenticitet, Grundskole, Undervisning

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Aktiviteter

Projekter

ID: 120187273