Værdier i børnehaveklassen

Stig Broström

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

    Abstract

    Børnehaveklassen er som regel præget af et dynamisk læringsmiljø med en god atmosfære, hvor børnehaveklasselederen, parallelt med at hun skaber betingelser for børnenes læring (Schytte & Hansen, 2006), formidler både demokratiske, disciplinerende og omsorgsorienterede værdier til børnene.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer3
    TidsskriftSkolestart
    Vol/bind48
    Nummer4
    Sider (fra-til)11-13
    Antal sider3
    ISSN0905-6319
    StatusUdgivet - 15 aug. 2018

    Emneord

    • Børnehaveklase
    • Læringsmiljø
    • Værdier
    • Demokratiske og omsorgsorienterede værdier
    • Læring og læringsmiljøer
    • Grundskole
    • Early childhood
    • Dannelse/demokrati/værdier
    • Værdier og værdiopdragelse i dansk dagtilbudspædagogik

      Broström, S., Hansen, O. H. & Jensen, A. S., 2021, Almendidaktik: udfordringer og åbninger. Carlsson, M. & Stovgaard, M. (red.). København: U Press, s. 141-151

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    • Der er værdier i danske dagtilbud

      Broström, S., Hansen, O. H. & Skriver Jensen, A., 22 nov. 2017, I: Kristeligt Dagblad. s. 9 1 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

      Åben adgang
      Fil
    • Values in Danish early childhood education and care

      Bidragets oversatte titel: Værdier i dansk småbørnspædagogikBroström, S., Jensen, A. S. & Hansen, O. H., 2017, International Perspectives on Early Childhood Education and Development. Ringsmose, C. & Kragh-Müller, G. (red.). Cham: Springer, s. 25-41 17 s. (International perspectives on early childhood education and development, Bind 15).

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Citationsformater