Projekter pr. år
Abstract
Børnehaveklassen er som regel præget af et dynamisk læringsmiljø med en god atmosfære, hvor børnehaveklasselederen, parallelt med at hun skaber betingelser for børnenes læring (Schytte & Hansen, 2006), formidler både demokratiske, disciplinerende og omsorgsorienterede værdier til børnene.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 3 |
Tidsskrift | Skolestart |
Vol/bind | 48 |
Nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 11-13 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0905-6319 |
Status | Udgivet - 15 aug. 2018 |
Emneord
- Børnehaveklase
- Læringsmiljø
- Værdier
- Demokratiske og omsorgsorienterede værdier
- Læring og læringsmiljøer
- Grundskole
- Early childhood
- Dannelse/demokrati/værdier
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Values in Education i Nordic Preschools: Basis of education for tomorrow
Broström, S. (Deltager), Hansen, O. H. (Deltager), Jensen, A. S. (Deltager), Emilson, A. (Deltager), [email protected], E. (Projektleder), Puroila, A.-M. (Deltager) & Einarsdottir, J. (Deltager)
01/01/2013 → 01/06/2017
Projekter: Projekt › Forskning
-
Værdier og værdiopdragelse i dansk dagtilbudspædagogik
Broström, S., Hansen, O. H. & Jensen, A. S., 2021, Almendidaktik: udfordringer og åbninger. Carlsson, M. & Stovgaard, M. (red.). København: U Press, s. 141-151Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Der er værdier i danske dagtilbud
Broström, S., Hansen, O. H. & Skriver Jensen, A., 22 nov. 2017, I: Kristeligt Dagblad. s. 9 1 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
Åben adgangFil -
Values in Danish early childhood education and care
Broström, S., Jensen, A. S. & Hansen, O. H., 2017, International Perspectives on Early Childhood Education and Development. Ringsmose, C. & Kragh-Müller, G. (red.). Cham: Springer, s. 25-41 17 s. (International perspectives on early childhood education and development, Bind 15).Bidragets oversatte titel :Værdier i dansk småbørnspædagogik Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review