Undervisningsforstyrrende uro som et ubestemt fænomen og elever i udsatte positioner

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Dette kapitel fokuserer på undervisningsforstyrrende uro i skolen og elever i udsatte positioner. Afsættet i kapitlet er at udfordre en udbredt tendens i den eksisterende forskningslitteratur til at forstå undervisningsforstyrrende uro som enten individfokuseret, kontekstorienteret eller samfundsorienteret. Denne tendens udfordres gennem analyser af en case. I forlængelse heraf argumenteres for, at undervisningsforstyrrende uro må forstås som et ubestemt fænomen.
OriginalsprogDansk
TitelBørn og unge med diagnoser : en grundbog til lærere
RedaktørerKirsten Elisa Petersen, Anne Morin, Bjørg Kjær
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdatomar. 2023
Sider163-180
Kapitel9
ISBN (Trykt)9788759339152
ISBN (Elektronisk)9788759342718
StatusUdgivet - mar. 2023

Emneord

  • Undervisningsforstyrrende uro
  • Skole
  • Grundskole
  • Undervisning

Citationsformater