Underviserens rolle i digitalt understøttede peer feedback-aktiviteter

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

Standard

Underviserens rolle i digitalt understøttede peer feedback-aktiviteter. / Nielsen, Tobias Alsted; Hansen, Janne Saltoft; Møller, Karen Louise.

2020. Abstract fra DUNK 20 Online edition, Danmark.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@conference{e1b3fc1afbe045f9aba03af70015345f,
title = "Underviserens rolle i digitalt underst{\o}ttede peer feedback-aktiviteter",
abstract = "BaggrundL{\ae}ringsaktiviteten peer feedback har oplevet en reinkarnation p{\aa} flere danske universiteter. Dette skyldes de studerendesoplevede l{\ae}ringsudbytte (Nicol et al 2014), en stigende eftersp{\o}rgsel p{\aa} feedback blandt de studerende (AUstudiemilj{\o}unders{\o}gelse 2017), og at peer feedback er udr{\aa}bt som l{\o}sningen p{\aa} nogle af de ressourcem{\ae}ssige udfordringer,uddannelserne oplever. Samtidig er teknologien til at underst{\o}tte peer feedback henover de seneste par {\aa}r modnettilstr{\ae}kkeligt til, at enhver underviser uden videre kan ibrugtage de digitale v{\ae}rkt{\o}jer, som underst{\o}tter peer feedback. Menkan feedback outsources til studerende, og kan underviseren skrives ud af ligningen? I denne workshop fokuserer vi p{\aa}underviseren rolle i l{\ae}ringsaktiviteten peer feedback.Deltagerforuds{\ae}tningerIngen specielle foruds{\ae}tningerIndhold og strukturWorkshoppen indledes med en pr{\ae}sentation af forskellige peer feedback-aktiviteter og -forl{\o}b fra flere fakulteter p{\aa} AarhusUniversitet. Der vil v{\ae}re tale om peer feedback-forl{\o}b, som indeholder digitalt underst{\o}ttede aktiviteter, der evt. er kombineretmed ikke-digitale elementer.Pr{\ae}sentationen rummer inspiration til den efterf{\o}lgende workshop-aktivitet, hvor deltagerne gruppevis vil visualisere forl{\o}b,udvikle peer feedback-aktiviteter og diskutere underviserens rolle heri. Workshoppen afsluttes med deling af udvikledeaktiviteter, deltagernes overvejelser, pointer og ideer.Forventede udbytteDeltagerne f{\aa}r inspiration til at udvikle peer feedback-aktiviteter.Deltagerne f{\aa}r mulighed for i samarbejde med andre at udvikle peer feedback-aktiviteter og diskutere underviserens rolle heri.Deltagerne f{\aa}r adgang til de udviklede peer feedback-aktiviteter.Angivelse af projektets p{\ae}dagogiske/didaktiske relevansWorkshoppen er relevant, fordi der fra mange sider er et intenst fokus p{\aa} feedback ((Nicol et al 2014), og undervisere erudfordrede ifht. at finde formater, der b{\aa}de er didaktisk relevante og h{\aa}ndterbare inden for de institutionelle rammer.",
author = "Nielsen, {Tobias Alsted} and Hansen, {Janne Saltoft} and M{\o}ller, {Karen Louise}",
year = "2020",
language = "Dansk",
note = "DUNK 20 Online edition ; Conference date: 14-05-2020",

}

RIS

TY - ABST

T1 - Underviserens rolle i digitalt understøttede peer feedback-aktiviteter

AU - Nielsen, Tobias Alsted

AU - Hansen, Janne Saltoft

AU - Møller, Karen Louise

PY - 2020

Y1 - 2020

N2 - BaggrundLæringsaktiviteten peer feedback har oplevet en reinkarnation på flere danske universiteter. Dette skyldes de studerendesoplevede læringsudbytte (Nicol et al 2014), en stigende efterspørgsel på feedback blandt de studerende (AUstudiemiljøundersøgelse 2017), og at peer feedback er udråbt som løsningen på nogle af de ressourcemæssige udfordringer,uddannelserne oplever. Samtidig er teknologien til at understøtte peer feedback henover de seneste par år modnettilstrækkeligt til, at enhver underviser uden videre kan ibrugtage de digitale værktøjer, som understøtter peer feedback. Menkan feedback outsources til studerende, og kan underviseren skrives ud af ligningen? I denne workshop fokuserer vi påunderviseren rolle i læringsaktiviteten peer feedback.DeltagerforudsætningerIngen specielle forudsætningerIndhold og strukturWorkshoppen indledes med en præsentation af forskellige peer feedback-aktiviteter og -forløb fra flere fakulteter på AarhusUniversitet. Der vil være tale om peer feedback-forløb, som indeholder digitalt understøttede aktiviteter, der evt. er kombineretmed ikke-digitale elementer.Præsentationen rummer inspiration til den efterfølgende workshop-aktivitet, hvor deltagerne gruppevis vil visualisere forløb,udvikle peer feedback-aktiviteter og diskutere underviserens rolle heri. Workshoppen afsluttes med deling af udvikledeaktiviteter, deltagernes overvejelser, pointer og ideer.Forventede udbytteDeltagerne får inspiration til at udvikle peer feedback-aktiviteter.Deltagerne får mulighed for i samarbejde med andre at udvikle peer feedback-aktiviteter og diskutere underviserens rolle heri.Deltagerne får adgang til de udviklede peer feedback-aktiviteter.Angivelse af projektets pædagogiske/didaktiske relevansWorkshoppen er relevant, fordi der fra mange sider er et intenst fokus på feedback ((Nicol et al 2014), og undervisere erudfordrede ifht. at finde formater, der både er didaktisk relevante og håndterbare inden for de institutionelle rammer.

AB - BaggrundLæringsaktiviteten peer feedback har oplevet en reinkarnation på flere danske universiteter. Dette skyldes de studerendesoplevede læringsudbytte (Nicol et al 2014), en stigende efterspørgsel på feedback blandt de studerende (AUstudiemiljøundersøgelse 2017), og at peer feedback er udråbt som løsningen på nogle af de ressourcemæssige udfordringer,uddannelserne oplever. Samtidig er teknologien til at understøtte peer feedback henover de seneste par år modnettilstrækkeligt til, at enhver underviser uden videre kan ibrugtage de digitale værktøjer, som understøtter peer feedback. Menkan feedback outsources til studerende, og kan underviseren skrives ud af ligningen? I denne workshop fokuserer vi påunderviseren rolle i læringsaktiviteten peer feedback.DeltagerforudsætningerIngen specielle forudsætningerIndhold og strukturWorkshoppen indledes med en præsentation af forskellige peer feedback-aktiviteter og -forløb fra flere fakulteter på AarhusUniversitet. Der vil være tale om peer feedback-forløb, som indeholder digitalt understøttede aktiviteter, der evt. er kombineretmed ikke-digitale elementer.Præsentationen rummer inspiration til den efterfølgende workshop-aktivitet, hvor deltagerne gruppevis vil visualisere forløb,udvikle peer feedback-aktiviteter og diskutere underviserens rolle heri. Workshoppen afsluttes med deling af udvikledeaktiviteter, deltagernes overvejelser, pointer og ideer.Forventede udbytteDeltagerne får inspiration til at udvikle peer feedback-aktiviteter.Deltagerne får mulighed for i samarbejde med andre at udvikle peer feedback-aktiviteter og diskutere underviserens rolle heri.Deltagerne får adgang til de udviklede peer feedback-aktiviteter.Angivelse af projektets pædagogiske/didaktiske relevansWorkshoppen er relevant, fordi der fra mange sider er et intenst fokus på feedback ((Nicol et al 2014), og undervisere erudfordrede ifht. at finde formater, der både er didaktisk relevante og håndterbare inden for de institutionelle rammer.

M3 - Konferenceabstrakt til konference

T2 - DUNK 20 Online edition

Y2 - 14 May 2020

ER -

30885 / i28