Udvikling af læringsarenaer og undervisningsformer i det tredje felt

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Åben Skole samarbejdet mellem folkeskole og musik- og kulturskole er mht musik inde i en stærk udvikling på området ensemble- og orkesterklasser, hvor nye projekter løbende bliver etableret. Dette samarbejde er interessant fordi det sætter de særlige kompetencer i hhv. folkeskole og musikskole i spil. I Tyskland er man påbegyndt denne udvikling noget tidligere end hos os, og har haft midler til følgeforskning, som vi kan trække på og bygge videre på. Særligt interessant er udvikling af læringsarenaer og undervisningsformer i samarbejdsfeltet som et tredje rum, der åbner for nytænkning som overskrider såvel folkeskolens- som musikskolens traditionelle undervisningspraksis, og som kan bidrage til didaktisk nytænkning i mødet mellem skole og kunst.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Vol/bind4
Nummer2017
Sider (fra-til)57-65
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - 2017

Bibliografisk note

Har tillige ISBN: 978-87-92914-408

    Forskningsområder

  • musikundervisning, Samarbejde musikskole folkeskole, Det tredje rum, orkesterklasser, Udvikling af undervisningsformer, Wagenschein, fleksible undervisningsformer, JeKi

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 127799424