Uddannelse i automatiseringens og digitaliseringens tidsalder

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Artiklen diskuterer uddannelsens muligheder og begrænsninger under indtryk af automatisering. Den opstiller fire scenarier: nemlig uddannelse som humankapital, som 'skjult keynesianisme, som kognitiv kapital og som uddannelse til et samfund uden arbejde
OriginalsprogDansk
TitelSocial ulighed set gennem uddannelse
RedaktørerNiels Rosendal Jensen, Thomas Clausen, Bente Jensen, Christian Christrup Kjeldsen, Anne Larson
Antal sider33
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitetsforlag
Publikationsdatoaug. 2023
Udgave1
Sider71-104
ISBN (Trykt)978-87-7219-821-7
ISBN (Elektronisk)978-87-7219-821-4
StatusUdgivet - aug. 2023
NavnAsterisk (bogserie)
Nummer21
ISSN1904-2698

Emneord

  • Social ulighed
  • uddannelse
  • institutionsperspektiv

Citationsformater