Ubehagelig udvikling

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

41 Downloads (Pure)

Abstract

Den nye normal er blevet digital – eller det troede vi, mens corona-pandemien stod på og i månederne, der fulgte. Nu er der løbet mere vand i åen og vi er blevet klogere – eller er vi? For hvad har vi egentlig lært af den periode, hvor universiteterne lukkede ned for campusundervisningen? Hvad betyder det for universitetsundervisernes identitet? Betyder det noget overhovedet? I denne artikel vil jeg bidrage med et indlæg til debatten om, hvad vi kan lære af ubehaget i situationer, hvor der sker en dramatisk ændring af vilkårene for undervisning, eksemplificeret ved dengang i 2020-2022, hvor midlertidig fjernundervisning var hverdag.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Universitetspædagogisk Tidskrift
Vol/bind18
Nummer34
Sider (fra-til)4-10
Antal sider7
DOI
StatusUdgivet - maj 2023

Emneord

  • Professionel identitet
  • Universitetsundervisning
  • Universitetspædagogik
  • COVID‐19

Citationsformater