Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Tydelige lærere og tydelige elever

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Standard

Tydelige lærere og tydelige elever. / Knoop, Hans Henrik.

I: Folkeskolen, 26.09.2008.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Knoop HH. Tydelige lærere og tydelige elever. Folkeskolen. 2008 sep 26.

Author

Bibtex

@article{b3b64260e88a11dd830f000ea68e967b,
title = "Tydelige l{\ae}rere og tydelige elever",
abstract = "En ny rapport fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning peger p{\aa}, at en l{\ae}rer grundl{\ae}ggende har brug for tre typer kompetencer for at fungere: Faglig kompetence, ledelseskompetence og relationskompetence. Faglig kompetence indeb{\ae}rer, at man ved, hvad man har med at g{\o}re. Ledelseskompetence indeb{\ae}rer, at man ved, hvordan man kan g{\o}re det - ikke mindst n{\aa}r undervisningen er differentieret. Relationskompetence indeb{\ae}rer, at man form{\aa}r at vinde elevernes tillid til, at man kan g{\o}re det. S{\aa}dan cirka da.",
author = "Knoop, {Hans Henrik}",
year = "2008",
month = "9",
day = "26",
language = "Dansk",
journal = "Folkeskolen",
issn = "0015-5837",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Tydelige lærere og tydelige elever

AU - Knoop, Hans Henrik

PY - 2008/9/26

Y1 - 2008/9/26

N2 - En ny rapport fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning peger på, at en lærer grundlæggende har brug for tre typer kompetencer for at fungere: Faglig kompetence, ledelseskompetence og relationskompetence. Faglig kompetence indebærer, at man ved, hvad man har med at gøre. Ledelseskompetence indebærer, at man ved, hvordan man kan gøre det - ikke mindst når undervisningen er differentieret. Relationskompetence indebærer, at man formår at vinde elevernes tillid til, at man kan gøre det. Sådan cirka da.

AB - En ny rapport fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning peger på, at en lærer grundlæggende har brug for tre typer kompetencer for at fungere: Faglig kompetence, ledelseskompetence og relationskompetence. Faglig kompetence indebærer, at man ved, hvad man har med at gøre. Ledelseskompetence indebærer, at man ved, hvordan man kan gøre det - ikke mindst når undervisningen er differentieret. Relationskompetence indebærer, at man formår at vinde elevernes tillid til, at man kan gøre det. Sådan cirka da.

M3 - Tidsskriftartikel

JO - Folkeskolen

JF - Folkeskolen

SN - 0015-5837

ER -