Projekter pr. år
Abstract
Formålet med dette kapitel er at give disse studerende og de professionelle, som skal støtte dem i denne proces, et praksisnært og læringsteoretisk grundlag, for at dette projekt kan lykkes. Til det formål har vi konstrueret en case, som tager afsæt i den sygeplejestuderende, Theas, møde med den tværprofessionelle praksis. Med afsæt i Theas oplevelser adresserer vi følgende spørgsmål:
• Hvordan lærer man i en tværprofessionel kontekst?
• Hvilke udfordringer kan en studerende møde i en tværprofessionel praksis?
• Hvordan kan hun forstå og forholde sig til dem?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Sundhedsvæsnet under forandring |
Redaktører | Steen Hundborg |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Munksgaard |
Publikationsdato | apr. 2024 |
Udgave | 2 |
Sider | 323-250 |
Kapitel | 12 |
ISBN (Trykt) | 9788702403213 |
ISBN (Elektronisk) | 9788702422603 |
Status | Udgivet - apr. 2024 |
Emneord
- Tværprofessionel
- Samarbejde
- Læring
- klinisk vejledning
- sundhedsvæsen
Projekter
- 1 Afsluttet
-
I dialog med patienten
Nordentoft, H. M. (Projektleder) & Olesen, B. R. (Projektleder)
01/09/2011 → 15/06/2013
Projekter: Projekt › Forskning
-
Dialogisk feedback styrker den faglige kultur
Nordentoft, H. M., Mie Rasmussen, I. & Erita Haurballe Jensen , C., jan. 2024, I: Sygeplejevidenskab.dk - Fag, Disciplin & Fagkundskab. 1, 1, 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Collective Academic Supervision: Diversity as a driver for learning
Nordentoft, H. M., nov. 2023, Collective Academic Supervision: Diversity as a driver for learning. C. Vella, N. (red.). Malta: Malta University Press, s. 1-26 26 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Formidling
Fil -
A critical reflexive Perspective on othering in collaborative knowledge production
Nordentoft, H. M. & Olesen, B. R., 11 jan. 2018, I: Qualitative Research Journal. 18, 1, s. 55-66 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Emotionelt arbejde og etiske dilemmaer i uddannelsesvejledningen
Nordentoft, H. M. (Foredragsholder)
9 nov. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Collective Academic Supervision - Diversity as a driver of learning
Nordentoft, H. M. (Foredragsholder)
17 maj 2023Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Emotionelt arbejde og etiske dilemmaer i studievejledningen
Nordentoft, H. M. (Deltager)
26 sep. 2022 → 25 nov. 2022Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Andet
Priser
-
Nordisk Netværk for Voksnes Læring under Nordisk Råd i konkurrencen fra ”best practice” til ”innovative practice": Kollegial vejledning innovativ kompetenceudvikling i psykoedukation – fra patientskole til formidling i hverdagen
Nordentoft, H. M. (Modtager), 1 jan. 2010
Pris: Priser, stipendier, udnævnelser