Tilblivelse: læring i aktør-netværk

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kapitlet diskuterer, hvordan brugen af "tilblivelse" som analytisk begreb kan ses i relation til en større teoretisk udvikling inden for børne- og barndomsforskningen. Derefter gennemgås nogle centrale antagelser i teorierne om, hvordan aktører bliver til, og afslutningsvis demonstreres begrebets analytiske anvendelse på nogle udvalgte empiriske eksempler.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogisk antropologi : tilgange og begreber
RedaktørerGritt B. Nielsen, Eva Gulløv, Ida Wentzel Winther
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgivelsesårjan. 2017
Sider229-241
Kapitel14
ISBN (trykt)9788741263236
ISBN (Elektronisk)9788741268521
StatusUdgivet - jan. 2017

    Forskningsområder

  • Læring

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 110502927