Aarhus Universitets segl

Teori og praksis i læreruddannelsen: kundskabsformer, kultur og kropslighed

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

Som en Professionsbacheloruddannelse er Læreruddannelsen på én gang en uddannelse til en profession og til en kandidatuddannelse. Dette forhold konstituerer ’læreruddannelsens problematik’ og danner baggrund for at afhandlingen undersøger, hvilke kundskabsformer der intenderes og praktiseres på læreruddannelsens steder, hvordan de rammesættes af kulturelle strukturer, og hvordan man kan forstå kundskabsformerne som kropsligt forankrede.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagInstitut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Udgave1.
Antal sider308
ISBN (Trykt)978-87-7684-940-5
StatusUdgivet - 2012

    Forskningsområder

  • professionsbacheloruddannelser, professionsbachelorprojekt, praktik, læreruddannelse, kundskabsformer, kulturanalyse, kropslighed, Aristoteles, Thomas Højrup, Merleau-Ponty, fænomenologi

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Aktiviteter

Projekter

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 52003562