Teori og praksis i læreruddannelsen: kundskabsformer, kultur og kropslighed

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

    400 Downloads (Pure)

    Abstract

    Som en Professionsbacheloruddannelse er Læreruddannelsen på én gang en uddannelse til en profession og til en kandidatuddannelse. Dette forhold konstituerer ’læreruddannelsens problematik’ og danner baggrund for at afhandlingen undersøger, hvilke kundskabsformer der intenderes og praktiseres på læreruddannelsens steder, hvordan de rammesættes af kulturelle strukturer, og hvordan man kan forstå kundskabsformerne som kropsligt forankrede.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagInstitut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
    Udgave1.
    Antal sider308
    ISBN (Trykt)978-87-7684-940-5
    StatusUdgivet - 2012

    Emneord

    • professionsbacheloruddannelser
    • professionsbachelorprojekt
    • praktik
    • læreruddannelse
    • kundskabsformer
    • kulturanalyse
    • kropslighed
    • Aristoteles
    • Thomas Højrup
    • Merleau-Ponty
    • fænomenologi

    Citationsformater