Abstract
For at forstå, hvor tandlægeuddannelsen er på vej
hen, er det relevant at analysere udviklinger i indholdet af det odontologiske curriculum. Med afsæt
i international odontologisk og medicinsk uddannelsesforskning – primært fra Nordamerika – og
suppleret med konkrete fagbeskrivelser på tandlægeskolers hjemmesider beskriver artiklen nyere
faglige udviklinger i tandlægeuddannelsen. Artiklen
identificerer 10 faglige temaer, som er blevet indført
i tandlægeuddannelser. Artiklen er ment som en
inspiration til curriculumreform og er henvendt til
administratorer, forskere og undervisere på tandlægeuddannelsen i Norden.
hen, er det relevant at analysere udviklinger i indholdet af det odontologiske curriculum. Med afsæt
i international odontologisk og medicinsk uddannelsesforskning – primært fra Nordamerika – og
suppleret med konkrete fagbeskrivelser på tandlægeskolers hjemmesider beskriver artiklen nyere
faglige udviklinger i tandlægeuddannelsen. Artiklen
identificerer 10 faglige temaer, som er blevet indført
i tandlægeuddannelser. Artiklen er ment som en
inspiration til curriculumreform og er henvendt til
administratorer, forskere og undervisere på tandlægeuddannelsen i Norden.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tandlægebladet |
Vol/bind | 126 |
Nummer | 10 |
Sider (fra-til) | 906-917 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 0039-9353 |
Status | Udgivet - okt. 2022 |
Emneord
- Curriculum
- Tandlægeuddannelsen
- Læreplan