Tandlægeuddannelsen i det 21. århundrede: 10 temaer til curriculumrevision

Peter Musaeus*, Jens Laurs Kærsgaard, Emilie Leth Rasmussen

*Corresponding author af dette arbejde

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

For at forstå, hvor tandlægeuddannelsen er på vej
hen, er det relevant at analysere udviklinger i indholdet af det odontologiske curriculum. Med afsæt
i international odontologisk og medicinsk uddannelsesforskning – primært fra Nordamerika – og
suppleret med konkrete fagbeskrivelser på tandlægeskolers hjemmesider beskriver artiklen nyere
faglige udviklinger i tandlægeuddannelsen. Artiklen
identificerer 10 faglige temaer, som er blevet indført
i tandlægeuddannelser. Artiklen er ment som en
inspiration til curriculumreform og er henvendt til
administratorer, forskere og undervisere på tandlægeuddannelsen i Norden.
OriginalsprogDansk
TidsskriftTandlægebladet
Vol/bind126
Nummer10
Sider (fra-til)906-917
Antal sider12
ISSN0039-9353
StatusUdgivet - okt. 2022

Emneord

  • Curriculum
  • Tandlægeuddannelsen
  • Læreplan

Citationsformater