Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
Kapitlet gennemgår og diskuterer sundhedsfaglig supervision (SFS) som metode. Formålet med kapitlet er at give læseren indsigt i og et kritisk blik på metodens muligheder og begrænsninger. Indledningsvis uddyber kapitlet den historiske baggrund for SFS og hvordan metoden udfolder sig i praksis med afsæt i forfatterens ph.d.-projekt om SFS. Denne introduktion suppleres af en mere indgående og kritisk diskussion af sundhedsfaglig supervision som metode, dens udfordringer og potentialer i en organisatorisk kontekst, der er præget af forandringer og krav om dokumentation. Afslutningsvis peges på metodens fremtidige perspektiver - set i lyset af de mange nye metoder, der 'kæmper' om de samme målgrupper i vejledningslandskabet så som f.eks. coaching, debriefing og mentoring.
Bidragets oversatte titel | Clinical supervision as a clinical method |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Titel | Kliniske metoder i professionspraksis : lærebog i sygepleje |
Redaktører | Mari Holen, Jane Rohde Voigt, Lene Sørensen |
Antal sider | 16 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Munksgaard |
Udgivelsesår | 15 jan. 2011 |
Sider | 171-187 |
Kapitel | 9 |
ISBN (trykt) | 978-87-628-0881-2 |
Status | Udgivet - 15 jan. 2011 |
Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
ID: 207012