Subvision: kompetenceudvikling i praksisfællesskaber

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

    Abstract

    Denne artikel præsenterer en ny metode til udvikling og efteruddannelse, let tilgængelig, lokalt forankret, tæt på praksis, sammen i teams og styret af den lærende – metoden ’subvision’. Subvision kan anvendes bredt inden for mange erhverv i kortere og længere praksis- og kompetenceudviklingsforløb uden behov for omfattende planlægning eller konsulentinddragelse. I denne artikel er fokus på lærerkompetenceudvikling, hvor metoden kan anvendes både med fagdidaktisk eller almendidaktisk sigte. Metodens potentialer vises gennem en case om vejledning af elever i projektopgaven.
    OriginalsprogDansk
    TitelVejledning : teori og praksis
    RedaktørerBente Bro, Vibeke Boelt, Martin Jørgensen
    Antal sider19
    Vol/bindAarhus
    ForlagKvan
    Publikationsdato2014
    Sider211-229
    ISBN (Trykt) 978-87-92871-61-9
    StatusUdgivet - 2014
    NavnTeori og praksis (Århus)
    Vol/bind5

    Emneord

    • Kompetenceudvikling
    • Folkeskole
    • Grundskole
    • Læring og læringsmiljøer

    Citationsformater