Styrken er forskelligheden: museum-skole partnerskaber . Afsluttende rapport vedr. Udviklingsprojektet AKSOM - Adoptionsklasser som grundlag for lærende partnerskaber mellem skoler og museer

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Det giver pædagogisk, didaktisk, og skole- og museumsudviklingsmæssig mening, at skoler og museer rykker tættere på hinanden og etablerer formaliserede, bæredygtige samarbejder. I AKSOM-projektet og mange andre skole-museum-projekter i Danmark er der blevet skabt værdifuld tværprofessionel viden og erfaring, som kan bruges strategisk i udviklingen af begge professioner og institutioner. Det kræver, at politikere og embedsmænd ved Kulturministeriet og Undervisningsministeriet, og skoleledere og museumsledere, indser disse strategiske fordele og skaber et økonomisk driftsmæssigt grundlag for at de kan realiseres.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagSlots- og Kulturstyrelsen
Antal sider58
StatusUdgivet - 2019

    Forskningsområder

  • Museum-skole partnerskaber, Åben Dialog, Museumsdidaktik, Museumspædagogik, Generiske læringsresultater, Skoleudvikling, Museumsudvikling

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 199509759