Stilladsering af studerendes faglige akademiske dømmekraft: 3 cases fra Science & Technology

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Hvordan understøttes studerendes udvikling af faglig akademisk dømmekraft? Dette er i forskningen bl.a. diskuteret med reference til evaluative judgement (Boud, Ajjawi, Dawson & Tai, 2018): at kunne bedømme kvaliteten af eget og andres arbejde. Med afsæt i eksempler fra Science & Technology lægger vi op til diskussion af faglig akademisk dømmekraft som en generisk dimmitendkompetence (graduate attribute). Dette fokus efterlyses også i dansk kontekst på policyniveau (Udvalg om bedre universitetsuddannelser, 2018). I de tre cases er der arbejdet med feedback loops i ramme af løbende bedømmelse (Bjælde et al., 2017), kritisk tænkning i studerendes eksperimentelle arbejde (Nielsen & Hougaard, 2018), og med udvikling af den akademiske vejledning.
OriginalsprogDansk
Udgivelsesår2019
Antal sider2
StatusUdgivet - 2019
BegivenhedDUN Konferencen 2019: Undervisningens teknologier og teknikker - Radisson Blu H. C. Andersen Hotel, Odense, Danmark
Varighed: 28 maj 201929 maj 2019
https://www.tilmeld.dk/dunk19

Konference

KonferenceDUN Konferencen 2019
LokationRadisson Blu H. C. Andersen Hotel
LandDanmark
ByOdense
Periode28/05/201929/05/2019
Internetadresse

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 173143251