Specialpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Standard

Specialpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.

Social - og specialpædagogik i teori og praksis. red. / Vibe Larsen; Gitte Lyng Rasmussen. Frederiksberg : Forlaget Frydenlund, 2017. s. 31-51.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Harvard

Hedegaard-Sørensen, L 2017, Specialpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik. i V Larsen & G Lyng Rasmussen (red), Social - og specialpædagogik i teori og praksis. Forlaget Frydenlund, Frederiksberg, s. 31-51.

APA

Hedegaard-Sørensen, L. (2017). Specialpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik. I V. Larsen, & G. Lyng Rasmussen (red.), Social - og specialpædagogik i teori og praksis (s. 31-51). Frederiksberg: Forlaget Frydenlund.

CBE

Hedegaard-Sørensen L. 2017. Specialpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik. Larsen V, Lyng Rasmussen G, red. I Social - og specialpædagogik i teori og praksis. Frederiksberg: Forlaget Frydenlund. s. 31-51.

MLA

Hedegaard-Sørensen, Lotte "Specialpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik". og Larsen, Vibe Lyng Rasmussen, Gitte (red.). Social - og specialpædagogik i teori og praksis. Kapitel 3, Frederiksberg: Forlaget Frydenlund. 2017, 31-51.

Vancouver

Hedegaard-Sørensen L. Specialpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik. I Larsen V, Lyng Rasmussen G, red., Social - og specialpædagogik i teori og praksis. Frederiksberg: Forlaget Frydenlund. 2017. s. 31-51

Author

Hedegaard-Sørensen, Lotte. / Specialpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik. Social - og specialpædagogik i teori og praksis. red. / Vibe Larsen ; Gitte Lyng Rasmussen. Frederiksberg : Forlaget Frydenlund, 2017. s. 31-51

Bibtex

@inbook{b4b75ea494a842938bf424ba8ddb36e9,
title = "Specialp{\ae}dagogisk inklusion og inkluderende specialp{\ae}dagogik",
abstract = "I kapitlet diskuteres forskelle og ligheder mellem almen-, social- og specialp{\ae}dagogik. Kapitlet bygger p{\aa} en r{\ae}kke empiriske studier med fokus p{\aa} specialp{\ae}dagogisk arbejde med b{\o}rn med diagnoser. P{\aa} baggrund af indsigter problematiseres skarpe adskillelser mellem begreberne specialp{\ae}dagogik og almenp{\ae}dagogik samt begreberne p{\ae}dagogik og didaktik.",
keywords = "Socialp{\ae}dagogik, Specialp{\ae}dagogik, Almenp{\ae}dagogik, Didaktik, Inklusion, Grundskole",
author = "Lotte Hedegaard-S{\o}rensen",
year = "2017",
month = "11",
day = "15",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7118-789-2",
pages = "31--51",
editor = "Larsen, {Vibe } and {Lyng Rasmussen}, {Gitte }",
booktitle = "Social - og specialp{\ae}dagogik i teori og praksis",
publisher = "Forlaget Frydenlund",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Specialpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik

AU - Hedegaard-Sørensen, Lotte

PY - 2017/11/15

Y1 - 2017/11/15

N2 - I kapitlet diskuteres forskelle og ligheder mellem almen-, social- og specialpædagogik. Kapitlet bygger på en række empiriske studier med fokus på specialpædagogisk arbejde med børn med diagnoser. På baggrund af indsigter problematiseres skarpe adskillelser mellem begreberne specialpædagogik og almenpædagogik samt begreberne pædagogik og didaktik.

AB - I kapitlet diskuteres forskelle og ligheder mellem almen-, social- og specialpædagogik. Kapitlet bygger på en række empiriske studier med fokus på specialpædagogisk arbejde med børn med diagnoser. På baggrund af indsigter problematiseres skarpe adskillelser mellem begreberne specialpædagogik og almenpædagogik samt begreberne pædagogik og didaktik.

KW - Socialpædagogik

KW - Specialpædagogik

KW - Almenpædagogik

KW - Didaktik

KW - Inklusion

KW - Grundskole

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7118-789-2

SP - 31

EP - 51

BT - Social - og specialpædagogik i teori og praksis

A2 - Larsen, Vibe

A2 - Lyng Rasmussen, Gitte

PB - Forlaget Frydenlund

CY - Frederiksberg

ER -