Soft governance og voksenuddannelse: PIAAC som eksempel

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kapitlet behandler PIAAC, der er OECD’s måling af voksnes kompetencer, som et eksempel på den glidning, der har været i synet på formålet med voksenud-dannelse fra 1970’erne til i dag. Med udgangspunkt i begrebet soft governance, Røviks translationsteori samt multiple stream teori undersøges betydningen af PIAAC i dansk voksenuddannelsespolitik.
OriginalsprogDansk
TitelGlidninger - usynlige forandringer inden for pædagogik og uddannelse
RedaktørerLejf Moos
UdgivelsesstedEmdrup
ForlagAarhus Universitet, DPU
Udgivelsesår25 feb. 2019
Sider133-155
Kapitel6
ISBN (Elektronisk)978-87-7507-444-0
StatusUdgivet - 25 feb. 2019

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 141595778