Aarhus Universitets segl

Social ulighed og deltagelse i voksenuddannelse

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Voksenuddannelse har historisk set blandt andet været tiltænkt en rolle i forhold til at mindske den sociale ulighed i uddannelse ved at tilbyde en ny chance til dem, der i første omgang ikke havde fået så meget uddannelse. I dette kapitel diskuteres udviklingen i det politiske fokus på voksenuddan¬nel¬se, samt hvorfor voksenuddannelse i dag reelt ikke synes at mindske den sociale ulighed, hvilket leder frem til nogle afsluttende overvejelser om, hvad der skal til for at voksenuddannelse kan udfylde den rolle.
Bidragets oversatte titelSocial inequality and participation in adult education
OriginalsprogDansk
TitelSocial ulighed set gennem uddannelse
RedaktørerNiels Rosendal Jensen, Thomas Clausen, Bente Jensen, Christian Christrup Kjeldsen, Anne Larson
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitetsforlag
Udgivelsesår2023
Udgave1
Sider203-222
ISBN (trykt)978-87-7219-821-7
ISBN (Elektronisk)978-87-7219-821-4
StatusUdgivet - 2023
SerietitelAsterisk
Vol/bind21
ISSN1904-2698

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

ID: 134878129