Social arv, pædagogik og læring: i daginstitutioner

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

    Abstract

    Bogen bygges op over en empirisk og teoretisk indgang til problematikken om social arv, udsatte børn og de eksklusionsprocesser som ofte er forbundet hermed i samfundets social institutione for børn. I bogen fremlægges teoretiske indfaldsvinkler til den samlede social arv problematik og spørgsmålet om et samfund kan fremme børns livschancer fra tidligste alder sættes i et lærings- og kompetenceperspektiv. Bogens stiller tre spørgsmål: Hvem er de udsatte børn, hvad har de brug for og hvad kan vi som samfund gøre for at fremme udsatte børns livschancer?
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Udgave1
    Antal sider216
    ISBN (Trykt)978-87-412-0355-3
    StatusUdgivet - 2007

    Emneord

    • social arv
    • ulighed,
    • læring
    • kompetenceudvikling
    • børn

    Citationsformater